کد خبر: 263877
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۴:۳۳:۰۰
| |

قائم‌ مقام وزیر آموزش‌ و پرورش:

حوزه امور زنان و خانواده آموزش‌وپرورش تغییر نام داد

امیرعلی نعمت‌الهی قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش از ادامه کار حوزه امور زنان و امور خانواده در ساختار جدید به‌عنوان مشاور وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد.

حوزه امور زنان و خانواده آموزش‌وپرورش تغییر نام داد
کد خبر: 263877
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرعلی نعمت الهی با حضور در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان وزارت آموزش ‌و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در پیشرفت و توسعه کشور، گفت: از زحمات و تلاش همکاران در امور زنان و خانواده قدردانی می‌کنم و خوشبختانه خانم مینایی پور مدیرکل امور زنان به‌طور مستمر پیگیر مسائل این حوزه هستند و فعالیت‌های خوبی هم انجام‌شده است.

وی افزود: در حوزه زنان کارکرده‌ام و در برنامه‌هایی همچون برنامه ششم، اختصاص بودجه برای حوزه زنان، سند امنیت زنان، لایحه خشونت علیه زنان و... همراهی و حضورداشته‌ام و با مسائل این حوزه آشنا هستم و به‌طور ویژه پیگیری می‌کردم و در دستور کار خود همیشه داشته‌ام و انشالله بتوانم در طول دوران مسئولیتم منشأ اثر باشم.

قائم‌مقام وزیر خاطرنشان کرد: در این دوره از وزارت آموزش‌وپرورش دفتر امور زنان به خاطر تدابیری که وزیر آموزش وپرورش داشتند از ویژگی‌هایی خاصی برخوردار بوده است و کارهای ارزشمندی انجام‌شده است که باید تقویت شود و استمرار پیدا کند و البته در ادوار مختلف و در اسناد بالادستی همواره اشاره به موضوع امور زنان شده است.

نعمت الهی با اشاره به نگرانی که در خصوص بحث ساختار و جایگاه امور زنان در وزارت آموزش‌وپرورش مطرح است، اظهار کرد: مجموعه مدیریتی وزارت آموزش‌وپرورش توجه خاصی به جایگاه زنان دارند و در حال حاضر در ساختار منابع انسانی آموزش‌وپرورش دفتری به نام دفتر امور زنان وجود ندارد و در این دوره براثر پیگیری‌های وزیر آموزش‌وپرورش این حوزه که در زیرمجموعه مشارکت‌های مردمی بوده است به زیرمجموعه وزیر آموزش‌وپرورش منتقل‌شده است.

قائم‌مقام وزیر با اشاره به اهمیت چابک سازی، بهره‌وری، هم‌افزایی در ساختار وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: هر دفتری که بخواهد ادغام یا مستقل شود، عده‌ای موافق و همراه وعده‌ای مخالف و منتقد هستند با همراهی سازمان امور اداری و استخدامی و پیگیری‌هایی که در حوزه امور زنان انجام‌شده قرار است این جایگاه ارتقا پیدا کند و در ساختار مدیرکل برای امور زنان نبوده است اما در ساختار جدید این جایگاه ارتقا پیدا می‌کند و به‌عنوان مشاور وزیر کار خود را در حوزه امور زنان و خانواده ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: برای این‌که حوزه بانوان متمایزتر و مؤثرتر از گذشته دیده شود در نشست‌های مختلف این موضوع بررسی و نهایتاً تصمیم بر این شد که مشاور وزیر در امور زنان و خانواده داشته باشیم و برای اولین بار این جایگاه ارتقا خواهد یافت و در زیرمجموعه وزیر آموزش‌وپرورش فعالیت حوزه امور زنان و خانواده ادامه پیدا خواهد کرد.

نعمت الهی در ادامه با اشاره به تعداد زنان شاغل در آموزش‌وپرورش، افزود: حوزه بانوان باید از دغدغه‌های اصلی مسئولین در وزارت آموزش‌وپرورش باشد و از روزی که در این مسئولیت هستم انتصابات مدیران کل در دستور کار است تا بر اساس سیاست‌های وزیر آموزش‌وپرورش پیگیر هستیم تا از حضور زنان در پست مدیرکل استان‌ها استفاده کنیم و مترصد فرصت هستیم که از بانوان فرهنگی در بخش‌های مختلف مدیریتی استفاده شود.

رییس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش بیان کرد: با توجه به مشکلات و سختی اقتصادی که در شرایط اکنون کشور وجود دارد از ظرفیت خیرین در استان‌ها بر ای همایش‌ها و فعالیت‌ها و کارهای مشترک استفاده کنید و برای داشتن محیط شاد و امیدآفرین در نظام تعلیم و تربیت تلاش کنید.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، وی در ادامه بر حضور زنان در انتخابات نمایندگان شورای عالی آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: درخواست دارم در سطح استان همکاران را همراهی و تشویق کنید تا در این انتخابات شرکت کنند. حضور فعال زنان در تشکل‌ها فارغ از اینکه چه تفکری را دنبال می‌کند می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد و تلاش شود تا در مناسبت‌هایی که در تقویم ملی کشور به بانوان مربوط است این شعائر بهتر و بیشتر از گذشته تکریم شود.

نعمت الهی بابیان اینکه باید از ظرفیت بانوان همکار در حوزه‌های متعدد آموزش‌وپرورش استفاده شود، گفت: یکی از حوزه‌هایی که حضور زنان در آن می‌تواند منشأ اثر باشد، اجرایی شدن سند تحول بنیادین است و خوشبختانه در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی در حوزه امور زنان و خانواده برنامه‌ریزی‌شده و در حال اجرا است که انشالله نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است در ادامه نشست تعدادی از مشاوران و کارشناسان امور زنان به بیان چالش‌ها و پیشنهادهای مربوط به این حوزه پرداختند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها