کد خبر: 266423
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۶:۰۲:۰۰
| |

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ایلام:

‌هدف طرح بانویار پلیس کاهش حوادث رانندگی است

مریم شاد‌‌یوند ‌مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ایلام اعلام کرد: طرح بانویار پلیس اولین طرح ارتقا فرهنگ ترافیکی ویژه زنان ایلامی با هدف کاهش حوادث رانندگی در استان اجرا می‌شود.

‌هدف طرح بانویار پلیس کاهش حوادث رانندگی است
کد خبر: 266423
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۶:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مریم شاد‌‌یوند گفت: مخاطرات و آسیب‌های ناشی از رانندگی از جمله تصادفات منجر به فوت یا نقص عضو یکی از عواملی است که خانواده‌های بسیاری را درگیر خود می‌کند.متأسفانه نتیجه حوادث هرچه که باشد زنان به واسطه شرایط روحی و ذاتی خود آسیب‌های به نسبت بیشتری از وقوع این حوادث می‌بینند که حوادث رانندگی هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که متأسفانه در جریان تصادفات از بین می‌روند سرپرستان خانوار هستند که این موضوع منجر به چند برابر شدن مسئولیت و آسیب‌پذیری همسران به عنوان سرپرستان جدید خانوار می‌شود که پیگیری وضعیت این بانوان به نوبه خود بخشی از مأموریت ما در کنار سایر دستگاه‌های ذی ربط است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: ما معتقدیم چنانچه زنان نسبت به قوانین و اصول صحیح رانندگی آگاه شوند باعنایت به مسئولیت‌پذیری آنان سرعت غنای فرهنگ‌ترافیکی در شهر و دیارمان افزایش می‌یابد، چرا که عمدتاً ما در رعایت قوانین این حوزه سهل انگاری می‌کنیم که نتیجه آن هم متضرر شدن خود شهروندان است، پس قطعاً فرهنگ‌سازی در این زمینه به عنوان یک مأموریت فرهنگی اجتماعی دفتر می‌تواند در کاهش اینگونه حوادث مؤثر باشد.

شادیوند گفت: یکی دیگر از اهداف ما تأثیرگذاری در تربیت نسل آتی شهروندان به واسطه اشراف مادران و کودکان امروز به قوانین و مقررات و اعمال آن قوانین و مقررات در عمل توسط مادران است که حاصل آن در نهایت رعایت حقوق شهروندی است که بخشی از این حقوق چه در قالب عابر و چه راکب در این طرح پرداخته و انتقال خواهد یافت.

وی گفت: ما در دفتر امور بانوان به عنوان یک دفتر ستادی و نظارتی معتقدیم اگر زنان بپذیرند و بخواهند در هر حوزه‌ای از جمله در اصلاح رفتارهای ترافیکی تغییری مثبت ایجاد کنند، حداقل نتیجه آن تربیت فرزندانی قانونمند به عنوان نسل آینده همین جامعه و تأثیر گذاری بر سایر اعضای خانواده خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تأکید کرد: دفتر امور بانوان با عنایت به این مهم کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی را به عنوان متخصصین این حوزه فراخواند تا با هم اندیشی مسیری صحیح برای ارتقا فرهنگ ترافیکی جامعه بیابیم و در کنار ظرفیت دفتر بانوان در دسترسی به اقشار مختلف زنان از تخصص و تبحر پلیس راهنمایی و راهنمایی استان هم بهره لازم را برده شود.

شادیوند تصریح کرد: پس از 8 ماه نشست‌های متعدد طرحی تحت عنوان بانو یارپلیس استخراج شد که به صورت کارگاهی و هدفمند مهارت‌های متنوع مرتبط با فرهنگ ترافیکی را در 10 سرفصل مشخص به مخاطبان خود انتقال می‌دهد که خوشبختانه این طرح مورد توجه استاندار قرار گرفت و آن را به عنوان یک حرکت فرهنگ‌ساز تأیید و دفتر بانوان را در این خصوص حمایت کرد.

وی با بیان اینکه این طرح مورد استقبال به ناجای کشور به عنوان طرحی اثربخش در تسریع ارتقا فرهنگ ترافیکی جامعه شناخته شد، تصریح کرد: این همکاریها و تعاملات بین بخشی فرصتی ارزشمند برای دفتر امور بانوان و خانواده در احصاء ظرفیت‌ها و تعامل سازنده به نفع اقشار مختلف زنان است.

شادیوند در ادامه خاطرنشان کرد: گروه هدف در فاز اول اجرای این طرح زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی هستند که با تنظیم و ارسال مکاتباتی با کل دستگاه‌های اجرایی استان مقدمات کار جهت عملیاتی شدن اهداف طرح به عنوان پایلوت در شهر ایلام چیده شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها