معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

تامین مسکنِ مددجویان با توجه به گرانی‌ها سخت‌تر شده‌است/ برنامه‌های بهزیستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در سال98

حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در سال98 عنوان کرد: تامین مسکن مددجویان با توجه به گرانی‌ها سخت‌تر شده‌است.

تامین مسکنِ مددجویان با توجه به گرانی‌ها سخت‌تر شده‌است/ برنامه‌های بهزیستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در سال98
کد خبر: 280188
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ۰۹:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص تدابیر در نظر گرفته شده در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار در سال جدید گفت: توانمندی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از گذشته انجام می‌شده، اما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور نیاز است، تلاش هایمان را بیشتر و اقدامات خود را توسعه دهیم، البته گسترش حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار و کمک به توانمندی اقتصادی آن‌ها از دیگر برنامه‌های ما است.

وی در ادامه بیان کرد: بند 3 ماده 80 قانون برنامه ششم به توانمندی زنان سرپرست خانوار اشاره دارد که ما با همکاری معاونت امور خانواده ریاست جمهوری در حال انجام آن هستیم، اما محوریت کار با آنان است، این برنامه تدوین شده و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت در مراحل بررسی و تایید است که می‌تواند کمک کننده باشد.

مسعودی فرید همچنین افزود: سال آینده نیز وام‌های کم‌بهره در بودجه قرار داده شده است و باید در بحث استقلال اقتصادی زنان سرپرست خانوار فعالیت‌هایمان را بیشتر کنیم. همچنین بهزیستی از زنان سرپرست خانوار یا فرزندانشان جهت تحصیل و حرفه آموزی حمایت‌های لازم را دارد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در سال جدید با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، حتما نیاز است، منابع بیشتری به سازمان‌های حمایتی به خصوص سازمان بهزیستی تخصیص داده شود، زیرا بیشتر افرادی که تحت حمایت بهزیستی هستند، فردی معلولی نیز در خانواده دارند و هزینه‌های آن‌ها بسیار متفاوت از یک خانواده با سرپرست زن است، زیرا باید هم هزینه معلول را بپردازد و هم معیشت دیگر افراد را در نظر داشته باشد که این موارد نیازمند این است که کمک‌های بیشتری را در اختیار داشته باشیم.

مسعودی فرید با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال جدید برای حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: سیاست‌های ما عمدتا در سال جدید این است که به ارتقای سلامت جسمی زنان سرپرست خانوار و مسائل اقتصادی آنان کمک بیشتری کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در سال 97، 245 هزار خانوار زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی بودند و مستمری دریافت می‌کنند، اما با توجه به گران شدن مسکن، بهزیستی برای مسکن خانوارهای دارای 2 معلول به بالا و فرزندان تحت پوشش سازمان که ترخیص می‌شوند و زنان سرپرست خانوار، برنامه‌هایی در نظر دارد که این تفاهم‌نامه نیازمند اعتبارات برای سازمان و بسیج سازندگی است. همچنین منابع بانکی هم باید در اختیار قرار گیرد تا مشکل این افراد تاحدودی که امکان دارد، حل شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه مشکل مسکن در شهرهای کوچک کمتر است، گفت: در شهرهای بزرگ با توجه به گران شدن بیش از حد مسکن تدارک آن سخت‌تر است، این مسئله همواره جزو نگرانی و دغدغه‌های ما بوده و هست، زیرا ممکن است خانواده‌های زن سرپرست بخش بسیاری از درآمد خود را برای مسکن صرف کنند که مشکلات فراوانی برای این قشر از جامعه ایجاد می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: مستمری افراد از سال 97 نسبت به سال 96 ،20 درصد افزایش داشته، اما بنابر مسائل اقتصادی پیش آمده ممکن است، مستمری سازمان و یا آنچه از محل هدفمندی یارانه است، افزایش چشمگیری نداشته باشد، اما قطعا سازمان به دنبال این است که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم منابع در اختیار افراد قرار دهد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار کرد: منابع غیرمستقیم به این معنا که بهزیستی ابزار کار در اختیار قرار دهد یا برای شرکت در دوره‌های حرفه آموزی هزینه آن را پرداخت کند یا در حوزه سلامت برای آن‌ها کارهایی را انجام دهد، این موارد ممکن است به طور مستقیم به حساب خانوارها نرود، اما به طور غیرمستقیم می‌تواند در سلامت و ارتقای زندگی آن‌ها تاثیر گذارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها