کد خبر: 283193
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۲:۴۶:۲۱
| |

هدف «سنتکام» که ایران آن را تروریستی می‌داند، چیست + نقشه

نقشه‌ای از اهدافی که حوزه ماموریت «سنتکام» (United States Central Command-CENTCOM) به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم ایالات متحده امریکا در منطقه خاورمیانه، شرق افریقا و آسیای میانه است، منتشر شده است. در این نقشه به اهدافی اشاره شده که این ستاد به دنبال دست یافتن به آن است.

هدف «سنتکام» که ایران آن را تروریستی می‌داند، چیست + نقشه
کد خبر: 283193
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۲:۴۶:۲۱

اعتمادآنلاین| نقشه‌ای از اهدافی که حوزه ماموریت «سنتکام» (United States Central Command-CENTCOM) به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق افریقا و آسیای میانه است، منتشر شده است. در این نقشه به اهدافی اشاره شده که این ستاد به دنبال دست یافتن به آن است.


این نقشه کشورهای هدف و حوزه ماموریت «سنتکام» را که مشتمل بر 18 کشور است، نشان می‌دهد. سنتکام (United States Central Command-CENTCOM) ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق افریقا و آسیای مرکزی‌ست.


سنتکام یکی از شش ستاد فرماندهی کل ارتش ایالات متحده آمریکا است و مرکز کنونی آن در پایگاه نیروی هوایی مک‌دیل در ایالت فلوریدای آمریکا قرار دارد.


جنگ خلیج فارس، جنگ افغانستان و جنگ عراق از جمله جنگ‌هایی‌ست که تحت فرماندهی این ستاد رهبری شد.


ایران در واکنش به اقدام خصمانه ایالات متحده امریکا علیه سپاه پاسداران، روز 19 حمل سال 1398، «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» اعلام کرد.

آمریکا

منبع: دید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها