نمایش پویانمایی‌های علی‌اکبر صادقی در جشنواره جهانی فجر

آثار پویانمایی ترمیم شده علی‌اکبر صادقی در بخش کلاسیک سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

نمایش پویانمایی‌های علی‌اکبر صادقی در جشنواره جهانی فجر
کد خبر: 284770
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۱:۲۷:۴۴

اعتمادآنلاین| پویانمایی‌های «هفت شهر» تولید سال 1350، «گلباران» و «من آنم که» تولید سال 1351، «ملک خورشید» ساخته سال 1352، «رخ» از آثار این هنرمند در سال 1353 و «زال و سیمرغ» ساخته‌ سال 1356 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده ‌خواهد شد.


علی اکبر صادقی متولد سال 1316 در تهران است که پس از پایان تحصیل از دانشکده هنرهای زیبا به پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست به ساخت فیلم نقاشی متحرک زد و فعالیت هنری را سال 1350 در کانون با فیلم نقاشی متحرک به نام «هفت شهر» آغاز کرد.


وی علاوه بر کارهای تصویری، چند کتاب نیز برای کانون منتشر کرد و در ساخت فیلم برای کانون از شیوه خاص نقاشی خود بهره می‌گرفت.


فیلم‌های این هنرمند برجسته‌ در جشنواره‌های متعدد جهانی مورد استقبال قرار گرفت و جایزه‌های زیادی را از آن خود کرد و هم‌چنین برای تصویرگری کتاب نیز جوایزی را دریافت کرده است.


فیلم «دونده» به کارگردانی امیر نادری و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در میان فیلم‌های مطرح دهه 60 نمایش داده می‌شود.


بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» که علاقه‌مندان بسیاری دارد از سه سال پیش به بخش‌های جشنواره افزوده شد و ضمن تعامل با فیلم‌خانه‌ها و آرشیوهای فیلم معتبر ایران و جهان در کنار نمایش آثار کلاسیک جهان هر سال تعدادی فیلم ایرانی مرمت شده را هم رونمایی می‌کند.


سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از 29 فروردین تا 6 اردیبهشت 1398 (18 تا 26 آوریل 2019) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها