گزارش اعتمادآنلاین از اولین وزنه‌بردار ایران در قهرمانی زنان در آسیا؛

بسکتبالیستی که وزنه‌بردار شد/ نام پوپک بسامی در تاریخ ثبت شد

مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری زنان آسیا در حال پیگیری است و پوپک بسامی اولین وزنه‌بردار ایران در گروه B دسته 55 کیلوگرم با مجموع 143 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

بسکتبالیستی که وزنه‌بردار شد/ نام پوپک بسامی در تاریخ ثبت شد
کد خبر: 286996
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی وزنه‌برداری زنان فروردین ماه امسال برای اولین بار به مسابقات قرمانی آسیا در کشور چین اعزام شد.

این مسابقات یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است. این اولین بار است که تیم وزنه‌برداری بزرگسالان زنان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند و وزنه‌برداران زن ایران می‌توانند برای کسب سهیمه المپیک توکیو تلاش کنند.

این مسابقات در حال پیگیری است و امروز (دوشنبه) پوپک بسامی، در گروه B دسته 55 کیلوگرم با مجموع 143 کیلوگرم به کار خود پایان داد و در جایگاه چهارم این گروه قرار گرفت. بسامی در یک ضرب وزنه 58 کیلوگرم را بالای سر برد و در دو ضرب موفق به مهار وزنه 85 کیلوگرم شد.

رقابت وزنه‌برداران گروه A دسته 55 کیلوگرم ساعت 14 و 50 دقیقه امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت ماه) آغاز خواهد شد. رده بندی نهایی این وزن در پایان این مسابقه مشخص می‌شود.

پوپک بسامی که امروز در صدر اخبار است نفر اول مسابقات کشوری سبک وزن و جز سه وزنه‌بردار برتر مسابقات است.

پوپک بسامی

او متولد 1371 درکرمانشاه است. بسامی قبل از وزنه‌برداری به مدت 4سال عضو تیم سوپر لیگ بسکتبال کرمانشاه بود و پس از راه‌اندازی رشته وزنه‌برداری زنان در رشته مورد علاقه خود شروع به فعالیت کرد.

آنچه پوپک بسامی را متمایز می‌کند اعتماد به نفسی است که همواره در کنار تلاش خود داشته است تا به موفقیت امروز برسد.

پوپک بسامی

او در مصاحبه‌ای در شهریور 97 اعلام کرده بود اگر اردوهایی مرتب زیر نظر مربیان مجرب داشته باشد می‌تواند به قهرمانی در عرصه‌های بین‌المللی در آینده نه چندان دور فکر کند و انتظارات را برآورده کند.

ابریشم ارجمندخواه، الناز باجلانی، سیده الهام حسینی، مرضیه قنبری و پریسا جهانفکریان دیگر وزنه برداران تیم ملی زنان ایران در این مسابقات هستند.

پوپک بسامی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها