کد خبر: 316891
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۳:۵۵:۴۲
| |

«انقلابیون» در اسپانیا

نشریه اسپانیایی «EL PAIS» در آخرین شماره ضمیمه فرهنگی خود با نام «Babelia» به معرفی مجموعه عکس‌های کاوه کاظمی از انقلاب ایران با عنوان «انقلابیون دهه‌ی اول» پرداخته، که در سال 1397 توسط نشر «نظر» منتشر شده است.

«انقلابیون» در اسپانیا
کد خبر: 316891
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۳:۵۵:۴۲

اعتمادآنلاین| نشریه اسپانیایی «EL PAIS» در یکی از مطالب خود 99 کتابی که این تابستان باید خواند را به مخاطبانش معرفی کرده است. در این میان دو کتاب عکاسی وجود دارند که یکی از آنها کتاب «انقلابیون» متعلق به کاوه کاظمی است.


نشریه «EL PAIS» در معرفی این کتاب نوشته است:

عکس1


«کتاب این عکاس بارز ایرانی یک بازگشت تازه به ماهیت گزارشگری واقعی است. کاظمی پس از سال‌ها درنگ و تردید بالاخره موفق به چاپ کتاب خود به دو زبان فارسی و انگلیسی شده است. کتابی که در حال حاضر در اختیار مخاطبان اسپانیایی قرار دارد. این کتاب مجموعه عکس‌هایی از دهه اول انقلاب اسلامی ایران به رهبری آیت‌الله خمینی است. عکس‌ها برگرفته از آرشیو آنالوگ و سیاه و سفیدی هستند که اکثراً تا پیش از این منتشر نشده‌اند. این عکس‌ها از فاصله نزدیک در روزهای گرم انقلاب گرفته شده‌اند. کاظمی بیش از این که اسنپ شات گرفته باشد عکس‌هایی درخشان ثبت کرده است. عکس‌هایی که به خوبی تغییرات اجتماعی در ایران انقلابی را نشان می‌دهند. این کتاب جایزه‌‌ای است برای یک عمر کار حرفه‌ای کاظمی.»


به گزارش اعتمادآنلاین، کاوه کاظمی در تیر ماه سال 1398 از سوی «انجمن عکاسان مطبوعات ایران» جایزه‌ا‌ی ویژه برای فعالیت مستمر عکاسی دریافت کرده است.


در حال حاضر نمایشگاهی شامل 60 عکس از مجموعه آثار کاوه کاظمی، در «مرکز بین‌المللی عکاسی و سینما» در شهر مادرید اسپانیا در حال برگزاری است. این نمایشگاه از تاریخ 31 ماه می آغاز شده و تا تاریخ 31 ماه جولای ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها