مدیرکل برنامه ریزی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

نخستین برنامه عملیاتی نتیجه محور حوزه زنان و خانواده تدوین شد

بهناز موحدی، مدیرکل برنامه ریزی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از تدوین نخستین برنامه عملیاتی نتیجه محور حوزه زنان و خانواده در گلستان خبر داد.

نخستین برنامه عملیاتی نتیجه محور حوزه زنان و خانواده تدوین شد
کد خبر: 336373
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۲۲:۲۲:۱۱

اعتمادآنلاین| بهناز موحدی، مدیرکل برنامه ریزی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان گفت: سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در 31 استان کشور با هدف از بین بردن شکاف های بین زنان و مردان با ارتقاء شاخص ها تدوین شده است.

وی افزود: برای نخستین بار برنامه عملیاتی نتیجه محور در حوزه زنان و خانواده در استان ها در گلستان تدوین شد.

مدیرکل برنامه ریزی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: این برنامه مکان محور بوده و مبتنی بر زبان تغییر برای بهبود وضعیت کار استان گلستان تدوین شده است.

وی اضافه کرد: مشارکت همه کنشگران، بازیگران و بهره مندان در تدوین برنامه و همکاری شبکه ای در مثلث سه وجهی دولت، مردم و سازمان های مردم نهاد از ویژگی های اصلی این برنامه عملیاتی است.

موحدی تصریح کرد: برنامه عملیاتی علاوه بر شناسایی وضعیت موجود زنان و خانواده در استان بر مبنای اطلاعات پایه، ارزیابی وضع موجود بر اساس مقایسه داده ها با میانگین کشوری و فهرست بندی مشکلات و فرصت ها و اولویت بندی مسائل و برنامه ریزی عملیاتی را در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین به تشریح و تبیین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده و تحقیقات دو ساله انجام گرفته بر روی این طرح در استان گلستان پرداخت و گفت: با استناد به داده های آماری نرخ بیکاری بالا در بخش زنان دارای تحصیلات ابتدایی، روند افزایش طلاق و نرخ باسوادی زنان از موضوعاتچالش های استان گلستان در حوزه بانوان است.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های اجرایی ملزم به توجه به شاخص های جنسیتی هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج این برنامه عملیاتی از نگاه نخبگان استان طلاق های عاطفی، خشونت علیه زنان، کودکان کار و ضعف توانمندسازی اقتصادی زنان از مهم ترین چالش های استان گلستان در حوزه زنان است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها