عاطفه ناصری به بهانه نمایشگاه آثار شقایق احمدیان نوشت؛

نقاشی که بر خلاف سایر هنرمندان در حال حرکت است/ شقایق احمدیان در آثار خود از طیف ها و پالت رنگی خاصی استفاده کرده است

شهریور ماه امسال خوشبختانه یکی از جنجالی‌ترین نمایشگاه‌های تهران به نمایش گذاشته شد. حتماً این تصویر برای شما آشناست.سه هفته از نمایشگاه انفرادی شقایق احمدیان در گالری آران می گذرد و هم چنان شاهد نقدها و بازدیدهای مخاطبان هستیم

نقاشی که بر خلاف سایر هنرمندان در حال حرکت است/ شقایق احمدیان در آثار خود از طیف ها و پالت رنگی خاصی استفاده کرده است
کد خبر: 340840
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۷:۵۹:۵۵

اعتمادآنلاین| عاطفه ناصری| شهریور ماه امسال یکی از نمایشگاه‌های قابل قبول تهران برگزار شد. حتماً این تصویر برای شما آشناست. سه هفته از نمایشگاه انفرادی شقایق احمدیان در گالری آران می گذرد و هم چنان مورد توجه مخاطبان است. نقاشی های وی از لحاظ فرمی و معنایی برای چشمان ما جدید هستند. هنرمند، سخت درگیر دنیای به ظاهر ساده‌ی خود است و گویی جهان را با فیلتر نگاه خود می بینید. در این مدت اظهار نظرهای بسیاری درباره شقایق احمدیان از منتقدان ایرانی و خارجی مطالعه کرده‌امم. بطبع نقد‌هایی در جهت تمجید آثار او نوشته شد و بودند نظر‌هایی که این نمایشگاه و آثار او را مورد قبول نمی‌دانستند.

احمدیان یک هنرمند با درک هنرمندانه است. و به نظر بنده او ابتدا یک نقاش است همانطور که از پیشینه ی تحصیلی او مشخص است و پیشینه‌ی آثار قبلی اش. نقاشی که بر خلاف جهت گیری سایر هنرمندان در حال حرکت است.یک نقاش آوانگارد که برای نمایش آثارش هیچ ابایی از نمایش عواطف و احساسات و زندگی ساده و صمیمی خود ندارد. شقایق احمدیان در آثار نقاشی خود از طیف ها و پالت رنگی مخصوص خود استفاده می کند و دریچه ی نگاه خاص خود را به تصویر می‌کشد. سبکی که در ایران ناشناخته و گاهی نامفهوم است.

عکس1

سبکی به دور از جریان نقاشی ایران که بیشتر به پرتره نگاری و فیگوراتیو ای اکسپرسیو و رئالیستی می پردازند که در این سرزمین احساس غربت چندین و چند ساله می کند. شقایق احمدیان به عنوان یک هنرمند بسیار جوان و یک زنِ ایرانی با وجود محدودیت های فراوان که همه ی ما شاهد آن هستیم توانسته آثاری متفاوت ارائه دهد و فارغ از تمام مشکلات و سختی ها به تنهایی در این مسیر سخت پیشروی کند.

از نمایشگاه سال گذشته او تا این نمایشگاه شاهد تحول و پیشرفت قابل توجهی در آثار او هستیم. فضای کلاسیک حاکم بر جو ایران همچنان هنرمندان جوان را با دیدی متفاوت تر از غرب برانداز میکند. وی هنرمندیست که پس از مدت ها زیست هنری می‌توانیم بگوییم که در آثارش رهایی قابل توجهی دارد.

عاطفه ناصری... شهریور ماه 1398

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها