کد خبر: 349650
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از عملکرد تیم ملی کاراته در لیگ وان روسیه:

لیگ وان روسیه، بهترین عملکرد کاراته ایران در سال 2019

نتایج به‌دست‌آمده بهترین عملکرد کاراته ایران در 6 مرحله لیگ برتر کاراته وان سال 2019 است. تا پیش از این کاراته ایران در مجموع مردان و زنان نتوانسته بود به سه طلا دست یابد.

لیگ وان روسیه، بهترین عملکرد کاراته ایران در سال 2019
کد خبر: 349650
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- تیم ملی کاراته ایران در مسابقات لیگ وان روسیه قهرمان شد. این تیم در 2 بخش کاتا و کومیته مردان و زنان در این مسابقات شرکت کرد و در مجموع با کسب سه طلا، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان 2019 را از آن خود کرد.

2 طلای زنان کاراته‌کا

اولین طلای ایران در این مسابقات توسط سارا بهمنیار کاراته‌کای وزن 50- به دست آمد. او در نخستین رقابت به مصاف کارمن کلمنت از مجارستان رفت و 6 بر صفر پیروز شد. بهمنیار سپس یمانه طالب از الجزایر را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. در دور سوم بهمنیار یی تینگ تانگ از هنگ کنگ را 2 بر صفر شکست داد. او در دور چهارم با نتیجه سه بر یک از سد نادیا مورالس گومز از اسپانیا گذشت تا به نیمه‌نهایی برسد.

بهمنیار در نیمه‌نهایی نیز با نتیجه سه-سه (برنده با قانون سنشو) برابر حریف چینی به برتری رسید تا جواز حضور در فینال ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان 2019 در مسکو را به دست آورد و سپس در دیدار پایانی وزن 50- کیلوگرم با نتیجه یک بر صفر مقابل سارا هوبریش از آلمان پیروز شد و نخستین مدال طلای کاراته ایران را در این مرحله از مسابقات کسب کرد.

رزیتا علیپور دیگر کاراته‌کای تیم زنان در دور نخست با نتیجه پنج بر یک از سد نینا رادینویچ از سوئیس گذشت. او در دور دوم پس از تساوی صفر-صفر مقابل جوانا رکویچ، قهرمان جهان در سال 2018 در هانتی، پیروز شد. علیپور در سومین گام با نتیجه پنج بر صفر مقابل لائورا سیورت، دارنده مدال برنز کاراته وان پاریس در سال 2019 به برتری دست یافت.

نماینده کاراته کشورمان در چهارمین دیدار خود نیز با نتیجه سه بر صفر از سد بیتسام سادینی از مراکش عبور کرد. نماینده وزن 61- کیلوگرم در دیدار نیمه‌نهایی نیز مقابل جیانا لطفی دارنده مدال برنز جهان در سال 2018 از مصر به برتری دست یافت تا به دیدار فینال صعود کند. در دیدار فینال وزن 61- کیلوگرم علیپور با نتیجه یک بر صفر از سد هایا جوما، دارنده سه مدال برنز رقابت‌های کاراته وان در سال 2019، گذشت تا دومین مدال طلای کاراته ایران را در مسکو کسب کند.

پورشیب انتقام شکست در مسابقات ژاپن را گرفت

کاراته‌کای دیگری که به فینال رسید ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته بود. در وزن منهای 84 کیلوگرم پورشیب ابتدا حریفانی از برزیل، اسپانیا و صربستان را با پیروزی پشت‌ سر گذاشت. کاپیتان تیم ایران در نیمه‌نهایی موفق شد داکاستا ملی‌پوش مطرح فرانسوی را با حساب پنج بر یک شکست دهد و راهی فینال شود. پورشیب در دیدار نهایی و در جدال سنتی با ریاتارو آراگا پس از تساوی 2-2، با قانون سنشو (کسب امتیاز نخست) به برتری دست یافت تا ضمن انتقام دیدار نهایی مرحله گذشته این مسابقات از کاراته‌کای ژاپنی، سومین مدال طلای کاراته ایران را در مسکو کسب کند.

پیش از پورشیب بهمن عسگری از کاراته مردان نیز به مدال برنز دست پیدا کرده بود.

طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی نیز در این رقابت‌ها، با شکست در دیدار رده‌بندی، پنجم شدند.

بهترین عملکرد کاراته ایران در 2019

تیم ملی کاراته ایران در پایان مسابقات کاراته وان روسیه با کسب سه طلای سارا بهمنیار، رزیتا علیپور و ذبیح‌الله پورشیب، یک نقره سجاد گنج‌زاده و یک برنز بهمن عسگری با نمایشی درخشان عنوان قهرمانی ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان 2019 در مسکو را به دست آورد.

پس از ایران اسپانیا با 2 طلا، یک نقره و 2 برنز در رده دوم ایستاد و آذربایجان با 2 طلا و یک برنز رده سوم را از آن خود کرد.

نتایج به‌دست‌آمده بهترین عملکرد کاراته ایران در 6 مرحله لیگ برتر کاراته وان سال 2019 است. تا پیش از این کاراته ایران در مجموع مردان و زنان نتوانسته بود به سه طلا دست یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها