کد خبر: 349891
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

علیرضا صدرا، استاد دانشگاه، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

ایران در شرایط تاسیس تمدن نوین اسلامی و ایرانی قرار دارد/ باید مراقب باشیم به توصیه رهبری درباره مایوس‌سازی دانشگاه‌ها نگاه سیاسی نکنیم/ تولید علم در ایران مسیر خود را به خوبی طی می‌کند

علیرضا صدرا، استاد دانشگاه، گفت‌: گروهی در دانشگاه‌ها با هماهنگی‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای برای ناامید کردن دانشجوها، فعالیت مجدانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید تلاش‌های لازم برای جلوگیری از این تحرکات انجام شود.

ایران در شرایط تاسیس تمدن نوین اسلامی و ایرانی قرار دارد/ باید مراقب باشیم به توصیه رهبری درباره مایوس‌سازی دانشگاه‌ها نگاه سیاسی نکنیم/ تولید علم در ایران مسیر خود را به خوبی طی می‌کند
کد خبر: 349891
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا صدرا، استاد دانشگاه، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، درباره تذکر رهبری مبنی بر تلاش گروهی از درون دانشگاه برای مایوس کردن دانشجویان گفت: متاسفانه جدال‌های سیاسی‌ به دانشگاه کشیده می‌شود و به همین دلیل باید مراقب باشیم به این توصیه رهبری نگاه سیاسی نکنیم. باید این مساله را در نظر گرفت که کشور ایران سابقه تمدن‌سازی دارد و در فرهنگ هم پیشتاز است.

وی در ادامه گفت: اما به هر حال همه کشورها فراز و فرودهایی دارند و مثل زمستان و تابستان شرایط متغیری را تجربه می‌کنند. ایران در حال حاضر در شرایط رنسانس، تجدید حیات و تاسیس تمدن نوین اسلامی و ایرانی قرار دارد. سرمایه اسلامی هم بالاست و به همین دلیل رشد جمعی‌ بالایی به لحاظ جمعیت دانشگاهی‌ دارد که در کمتر کشوری این میزان دانشجو را می‌توان مشاهده کرد.

صدرا ادامه داد: رشد کمی و کیفی موجب شده دانشگاه‌های ایران در مسیر تولید علم در حرکت باشند. به همین دلیل در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری علمی خواهیم بود که در این راه خواه‌‌ ناخواه مشکلات و موانعی هم مشاهده می‌شود. البته این امر طبیعی و قابل انتظار است، اما در برخی از قسمت‌ها مثل بهداشت و سلامت نرخ رشد شگفت‌انگیز است تا معلوم شود تولید علم در ایران مسیر خود را به خوبی طی می‌کند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران توضیح داد:‌ با وجود این، برای عده‌ای نقصانی پدید آمده و به همین دلیل به خود اجازه می‌دهند بین دانشجوها بذر ناامیدی و یأس بپاشند. چنین رفتاری نمی‌تواند رفتاری صحیح و منصفانه تلقی شود. البته بعضی از افراد هم ممکن است سوءنیت داشته باشند، دچار خود کم‌بینی شده و «نمی‌‌‌‌توانیم و نمی‌شود» ملکه ذهن‌شان شده باشد.

او افزود: در نتیجه این افراد فضای یأس و شکست را در دانشگاه‌ها و در جمع دانشجوها تزریق می‌کنند. فرق چندانی هم ندارد که سهواً یا عمداً این عمل مذموم را صورت می‌دهند، چون هزینه‌سازی‌‌هایشان به هر حال فضای علمی کشور را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

علیرضا صدرا در پایان سخنانش گفت: گاهی هم با هماهنگی‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای برای ناامید کردن دانشجوها، فعالیت مجدانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید تلاش‌های لازم برای جلوگیری از این تحرکات انجام شود. در این صورت چه آنهایی که عمداً سیاه‌‌نمایی می‌کنند و چه آنهایی که با ندانم‌کاری دانشجویان را مأیوس می‌کنند، دیگر نمی‌توانند فعالیت ضرررسان خود را ادامه دهند و دانشگاه فضایی واقع‌بینانه را تجربه خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها