سرمربی سابق تیم ملی تکواندو:

تکواندو ایران با یک خطای کوچک المپیک را از دست می‌دهد

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: شرایط بازیکنان را در وضعیت کنونی نمی‌توانیم درک کنیم که چقدر آنها تحت فشار هستند، چون به خاطر اینکه یک خطای کوچک آنها باعث می‌شود سهمیه المپیک توکیو را از دست بدهیم.

تکواندو ایران با یک خطای کوچک المپیک را از دست می‌دهد
کد خبر: 353536
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۰:۴۰:۲۰

اعتمادآنلاین| ‎ مرحله سوم مسابقات گرندپری در سال 2019 از روز گذشته (جمعه - 26 مهرماه) با حضور 32 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان در صوفیه بلغارستان آغاز و به مدت 3 روز ادامه داشت که در نهایت تیم ملی مردان کشورمان موفق به کسب دو مدال برنز در این رقابت‌ها شد.

مرتضی کریمی در پاسخ به این سوال که تیم ملی تکواندو در مرحله سوم مسابقات گرند پری بلغارستان موفق به کسب دو مدال برنز شد، نظر شما در مورد نتایج رقم خورده در صوفیه چیست، گفت:‌ ما در طول این مدت شاهد بودیم که تیم ملی تکواندو برای کسب سهمیه المپیک در رویدادهای مختلفی حضور پیدا کرد. فشار زیادی از لحا‌ظ روانی،‌ فنی و بدنی روی بچه‌ها بود و این شرایط می‌تواند روی عملکرد آنها تاثیر بگذارد. مخصوصا با توجه به اتفاقات و نتایجی که در مسابقات جهانی انگلیس رخ داد و نتوانستیم امتیازهای لازم را کسب کنیم و فاصله‌مان با رقبا در رنکینگ المپیکی تقریبا زیاد شد. آنهایی که امتیازهای لازم را کسب کردند راحت هستند اما ما باید بیشتر تلاش کنیم تا امتیازهای لازم را در چند رویداد باقیمانده به دست آوریم.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما بهتر نبود پس از حضور تیم ملی در مرحله سوم مسابقات گرند پری بلغارستان ملی‌پوشان راهی صربستان نشوند تا بتوانند پس از ریکاوری لازم با آمادگی لازم در فینال گرند پری مسکو حضور داشته باشند؟ گفت: دقیقا باید همین روال طی می‌شد، اما چون برای کسب امتیاز ملی‌پوشان ناچار هستند این مسیر را طی کنند. پس از اعلام امتیاز ملی‌پوشان در رنکینگ المپیکی میرهاشم با نماینده بلژیک تنها 9 امتیاز اختلاف داشت و شانسی که میرهاشم آورد این بود که نماینده بلژیک در بلغارستان به سروش احمدی باخت و امتیاز نگرفت. این موضوع باعث شد همین اختلاف امتیاز حفظ شود. حالا با توجه به اینکه اختلاف امتیاز کم شده حضور این نفرات در صربستان می‌تواند شانس خوبی برای میرهاشم و دیگر نفرات باشد.

البته اینکه ملی پوشان در فاصله بسیار کم در دو رویداد شرکت می کنند، قطعا خسته می‌شوند و این موضوع کاملا طبیعی است. چون از لحاظ علمی بدن یک ورزشکار در طول سال تنها دو بار به اوج آمادگی می رسد. به هر حال چند روز پس از حضور در مسابقات گرند پری بلغارستان تیم بلافاصله راهی صربستان شد و این موضوع باعث خستگی ملی‌پوشان می‌شود، اما کادر فنی به خاطر اینکه بتواند از مسابقات صربستان امتیاز کسب کند، ناچار شد چنین تصمیمی را بگیرد.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که از نظر شما آیا اعزام به صربستان تصمیم منطقی بود یا اینکه تیم می‌توانست به ایران بازگردد و پس از ریکاوری کوتاه مدت برای حضور در فینال مسابقات گرند پری آماده شود، گفت: برای اینکه در فینال گرند پری روسیه 80 امتیاز را کسب کنیم، نظر من این بود که تیم ملی به ایران بازگردد و پس از استراحت و ریکاوری به محل برگزاری فینال گرند پری اعزام شود، اما متاسفانه به خاطر شرایط سخت، کادر فنی ناچار شد چنین تصمیمی را بگیرد. به هر حال تیم کادر فنی تمام مسائل را بررسی می‌کند و بعد تصمیم می‌گیرد. شاید در این مسابقات بتواند امتیاز بگیرد و امیدوارم که این اتفاق رخ دهد و با آمادگی لازم راهی روسیه شوند.

کریمی در پاسخ به این سؤال که در طول مسابقات ملی‌پوشان مقابل خیلی راحت امتیازهای کسب شده را از دست می‌دهند و به همین دلیل کارشناسان معتقدند که ملی پوشان از لحاظ روانی آماده نیستند. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست، گفت: در حال حاضر در شرایط فعلی بحث روحی و روانی خیلی مهم است. اگر بازیکنان از لحاظ روانی خودشان را جمع و جور کنند راحت‌تر می‌توانند موفق شوند. این موضوع خیلی مهم است. شرایط بازیکنان را در وضعیت کنونی نمی‌توانیم درک کنیم که چقدر آنها تحت فشار هستند، چون به خاطر اینکه یک خطای کوچک آنها باعث می‌شود سهمیه المپیک توکیو را از دست بدهیم. به خاطر همین باید روی بحث روحی روانی ملی‌پوشان خیلی کار شود.

وی در پاسخ به این سؤال که قبول دارید که فینال گرندپری به خاطر اینکه تکلیف سهمیه‌های المپیک روشن می‌شود خیلی حساس است و کار ملی‌پوشان در این رویداد سخت‌تر از مسابقات قبلی است،‌گفت: اکثر کشورها تمام تمرکزشان را روی فینال گرند پری روسیه گذاشته‌اند و تمام تکواندوکارانی که از لحاظ رنکینگ به هم نزدیک هستند، آخرین امید کسب سهمیه المپیک را شیاپ چانگ روسیه می‌دانند. به همین دلیل خودشان را خسته نمی‌کنند تا بتوانند در فینال گرند پری روسیه 80 امتیاز را به صورت کامل کسب کنند و سهمیه المپیک را به دست آورند. به همین دلیل کار تمام تکواندوکارانی که قرار است در فینال گرند پری حضور داشته باشند، دشوار خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها