کد خبر: 359737
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می دهد:

فینال تور جهانی تنیس 2019، ایستگاه پایانی فصل

در این دوره از رقابت‌های فینال تور جهانی ATP راجر فدرر و رافائل نادال 2 اسطوره تنیس جهان در بازی‌های اول خود شکست خورده‌اند. نادال که با مصدومیت وارد این رقابت‌ها شده بود، در بازی اول خود مقابل الکساندر زورف با نتیجه 6-2، 6-4 شکست خورد.

فینال تور جهانی تنیس 2019، ایستگاه پایانی فصل
کد خبر: 359737
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- رقابت بزرگان تنیس دنیا هر سال با مسابقات فینال تور جهانی ATP در بخش مردان و فینال تور جهانی WTA در بخش زنان پایان می‌یابد. در این مسابقات هشت تنیس‌باز برتر فصل در بخش انفرادی و 2نفره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

فینال تور جهانی تنیس مردان

تور جهانی تنیس مردان از 48 سال قبل یعنی از سال 1970 آغاز به کار کرد. در سال‌های ابتدایی این تورنمنت در شهرهای مختلف برگزار می‌شد، اما از سال 1977 به مدت 13 سال نیویورک میزبان این رقابت‌ها بود.

در سال 2009 میزبان دور جدید این رقابت‌ها لندن اعلام شد. امسال یازدهمین دوره‌ای است که فینال تور جهانی مردان در لندن برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در مجموعه O2 شهر لندن برگزار می‌شود. این مجموعه ورزشی با 17500 نفر گنجایش، بعد از استادیوم آرتور اش در نیویورک بزرگ‌ترین استادیوم تنیس جهان به شمار می‌رود.

مسابقات شامل دور گروهی و دور حذفی است. در 2 بخش انفرادی و 2نفره شرکت‌کنندگان در 2 گروه چهارنفره/تیمی بازی می‌کنند. نفرات اول و دوم هر گروه، در مرحله نیمه‌نهایی به صورت ضربدری مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا فینالیست‌ها مشخص شوند.

در رقابت‌های فینال تور جهانی مردان 2019 تنیس‌بازهای برتر جهان در 2 گروه با هم به رقابت پرداختند.

در گروه آندره آغاسی، رافائل نادال، دنیل مدودف، استفانوس سیتسیپاس و الکساندر زورف با هم رقابت کردند. در گروه دیگر با نام گروه بیون بورگ، نواک جوکوویچ، راجر فدرر، دومینیک تیم و متیو برتینی با یکدیگر مسابقه دادند. نادال موفق شد با کسب امتیاز لازم به صدر رنکینگ تنیس جهان بازگردد اما نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

در مرحله نیمه‌نهایی سیتسیپاس موفق شد با شکست راجر فدرر به فینال صعود کند. رقیب سیتسیپاس دومینیک تیم است که با شکست الکساندر زورف به فینال صعود کرد.

فینال تور جهانی زنان

مسابقات فینال تور جهانی WTA، چهل و هشتمین دوره خود در بخش انفرادی و چهل و چهارمین دوره از این رقابت‌ها در بخش 2نفره را هفته گذشته پشت سر گذاشت. میزبان این دوره از رقابت‌ها شهر شنژن چین بود. شنژن برای 10 سال آینده میزان فینال تور WTA خواهد بود.

در این مسابقات هشت تنیس‌باز برتر تنیس زنان در فصل 2019 در 2 گروه به مصاف یکدیگر رفتند. در گروه قرمز اشلی بارتی، نائومی اوساکا، پترا کویتورا و بلیندا بنچیچ با هم به رقابت پرداختند و در گروه بنفش کارولینا پلیشکوا، بیانکا آندریسکو، سیمونا هالپ و الینا اسویتولینا به مصاف یکدیگر رفتند.

از این دو گروه اشلی بارتی، کارولینا پلیشکوا، الینا اسویتولینا و بلیندا بنچیچ به نیمه‌نهایی صعود کردند. اشلی بارتی و الینا اسویتولینا موفق به صعود به فینال شدند و در مسابقه فینال اشلی بارتی که قبل از آغاز این رقابت ها بخت نخست قهرمانی به حساب می آمد موفق شد با نتیجه 6-4، 6-3 اسویتولینا قهرمان سال گذشته را شکست دهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها