کد خبر: 360394
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۶:۴۲:۳۹
| |

انتقاد مشاور وزیر ارشاد از ‌سرانه پایین مطالعه در کشور

محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه سطح آگاهی و دانایی در جامعه بدون کتاب پایین است گفت: کتاب باید در سبد خانوارهای ایرانی قرار گیرد.

انتقاد مشاور وزیر ارشاد از ‌سرانه پایین مطالعه در کشور
کد خبر: 360394
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۶:۴۲:۳۹

اعتمادآنلاین| محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از ارکان و میدان کتاب شهرک البرز شاهرود گفت: وجود فرهیختگان، اندیشمندان و عالمان بزرگ در حوزه‌های مختلف علمی در کشورمان نشان از پشتوانه و غنای علمی این مرزوبوم است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما پشتوانه تمدنی علمی غنی و مستحکمی را داراست گفت: متأسفانه علیرغم وجود این غنای فرهنگی و تمدنی اما سرانه مطالعه در کشورمان بسیار پایین است و تناسبی با فرهنگ ما ایرانیان ندارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به راهکارهای مطرح‌شده از سوی جامعه شناسان و روانشناسان در رفع مشکل بی‌توجهی و کم‌توجهی به مطالعه و کتاب‌خوانی اشاره کرد و با بیان اینکه سرانه پایین مطالعه در کشور یک آفت جدی است که باید برطرف شود گفت: باید کتاب در سبد خانوار آحاد مردم قرار گیرد.

احمدی بیان داشت: کتاب و کتاب‌خوانی ارتباطی عمیق و اثرگذار با اصلاح سبک زندگی و افزایش آگاهی و دانایی جامعه دارد و به همین دلیل باید در کنار خرید اقلام موردنیاز از خوراکی تا پوشاک و کتاب نیز قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با قرار دادن کتاب و‌ کتاب‌خوانی در سبد خانواده بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را می‌توان از بین برد و اصلاح کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر فراهم کردن بستر مناسب برای قرار گرفتن کتاب در سبد کالای هر خانوار ایرانی گفت: به کتاب باید به‌عنوان یک برند علمی نگریست تا وارد زندگی انسان‌ها شود.

احمدی گفت: اگر جامعه‌ای با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی عجین شود و به عبارتی مأنوس شود؛ می‌توان امید داشت که در چنین جامعه‌ای کجروی‌ها، بدی‌ها، بداخلاقی‌ها و زشتی‌ها جایی نداشته باشد.

وی به یکی از دلایل کاهش رغبت افراد جامعه به سمت کتاب اشاره کرد و آن را فضای مجازی نام برد و گفت: کاهش مطالعه به دلیل گرایش بسیار زیاد اقشار مختلف مردم به فضای مجازی اتفاق افتاده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه بدون کتاب را کاریکاتوری دانست که همه مناسبات اجتماعی، فرهنگی را بر هم می‌زند و به عبارتی باید گفت در جامعه بدون کتاب هیچ‌چیزی در جای خود قرار ندارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها