کد خبر: 363465
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

بهتاش فریبا، پیشکسوت فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برکناری ویلموتس در این مقطع اشتباه محض است/ الان صلاح نیست در مورد آمدن برانکو صحبت کنیم/ باید از اشتباهات‌مان درس بگیریم

ویلموتس در فواصل کوتاهی که در ایران حضور داشته نتوانسته اشراف کاملی نسبت به فوتبال ایران پیدا کند و بدیهی است انتقادات بسیاری را متوجه عملکرد خود و کسانی که او را به عنوان مربی تیم برگزیده‌اند کرده است. در چنین شرایطی شایعه بازگشت برانکو ایوانکوویچ مربی سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی و حتی خبر توافق اولیه این مربی با فدراسیون به گوش می‌رسد.

برکناری ویلموتس در این مقطع اشتباه محض است/ الان صلاح نیست در مورد آمدن برانکو صحبت کنیم/ باید از اشتباهات‌مان درس بگیریم
کد خبر: 363465
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر به مربیگری مارک ویلموتس تا به حال نمایش ناامیدکننده‌ای داشته و در 2 بازی مهم مقابل رقبای‌ خود، بحرین و عراق، شکست خورده است. نتایج ضعیف و وضعیت نه‌چندان مناسب ایران در جدول رقابت‌ها نه تنها صعود به دور بعد مرحله مقدماتی را در مخاطره قرار داده بلکه اعتماد به ویلموتس را نیز خدشه‌دار کرده است. سرمربی بلژیکی در فواصل کوتاهی که در ایران حضور داشته نتوانسته اشراف کاملی نسبت به فوتبال ایران پیدا کند و بدیهی است انتقادات بسیاری را متوجه عملکرد خود و کسانی که او را به عنوان مربی تیم برگزیده‌اند کرده است. در چنین شرایطی شایعه بازگشت برانکو ایوانکوویچ مربی سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی و حتی خبر توافق اولیه این مربی با فدراسیون به گوش می‌رسد.

در بازار داغ شایعاتی که در مورد نیمکت تیم ملی شنیده می‌شود، اعتمادآنلاین به سراغ بهتاش فریبا پیشکسوت فوتبال ایران رفت تا نظر او را در مورد اوضاع تیم ملی و شرایط سرمربی بلژیکی‌اش جویا شود.

***

*این روزها شایعه بازگشت برانکو به تیم ملی در رسانه‌ها مطرح شده است. نظر شما در ارتباط با این موضوع و برکناری ویلموتس چیست؟

راجع به موضوعی که تایید نشده ترجیح می‌دهم اظهارنظر نکنم. فکر می‌کنم باید در آوردن مربی دقت بیشتری می‌کردیم، اما حالا که این مربی را آورده‌ایم باید از او حمایت کنیم. باید شرایط را برای او فراهم کنیم. در بازی با عراق به نظر می‌رسید ویلموتس اشراف کافی بر بازیکنان ندارد. اگر اشراف داشت، می‌دانست وریا غفوری آماده‌ترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران است. چرا وریا در تیم حضور نداشت؟

*این موضوع که ویلموتس زمان زیادی در ایران حضور نداشته و در بازه‌های زمانی کوتاه در ایران بوده چه تاثیری بر تیم گذاشته است؟

فدراسیون باید شرایط قراردادی را حفظ می‌کرد تا ویلموتس زودتر به ایران بیاید و عملکرد بازیکنان را مورد بررسی قرار دهد. به نظر من ویلموتس تمرکز لازم را نداشت. فکر می‌کنم الان صلاح نیست در مورد آمدن برانکو صحبت کنیم، اما به نظر من برکناری ویلموتس در این مقطع اشتباه محض است.

*اگر فدراسیون به این نتیجه برسد که با ویلموتس قطع همکاری کند، به نظر شما چه کسی برای جانشینی او مناسب است؟

اگر این اتفاق بیفتد، باید مربی‌ای برگزید که اشراف کامل بر فوتبال ایران داشته باشد. در نتیجه یا باید از مربی داخلی استفاده کنند یا در غیر این صورت تنها گزینه باقی‌مانده برانکو خواهد بود که سال‌ها در لیگ ایران فعالیت کرده است. من فکر می‌کنم شاید مربی داخلی بتواند بیشتر کمک کند.

*صعود تیم ملی برخلاف دور گذشته با اما و اگر همراه شده است. شانس تیم ملی را با توجه به شرایط موجود برای صعود به دور بعد چقدر می‌دانید؟

قبل از جام‌جهانی 2014 با کی‌روش هم وضعیت تیم همین بود. ما سه بازی داشتیم و باید هر سه بازی را می‌بردیم. شرایط دقیقاً مثل الان بود و همین حرف‌ها در مورد کی‌روش زده می‌شد. زمان گذشته را به خاطر نمی‌آوریم. الان تعداد بازی ما بیشتر است. با تساوی‌ای که در بازی بحرین و عراق رقم خورد ما اگر تمام بازی‌ها را ببریم به مرحله بعد صعود می‌کنیم و سه بازی هم داخل ایران داریم. به نظر من سخت‌ترین بازی با عراق است. ما در مقابل بحرین خیلی بد بازی کردیم. گمان می‌کنم اگر بازیکنان تیم ملی فقط خودشان باشند، همه بازی‌ها را می‌توانیم ببریم.

در مقابل عراق چیدمان بسیار بدی داشتیم و نفرات جلوی تیم اصلاً تلاش نکردند. طارمی و سردار تلاش لازم را به کار نبستند. تعویض ما در دقیقه 90 بود. باید از اشتباهات‌مان درس بگیریم.

*فکر می‌کنید با حضور ویلموتس می‌توانیم به نتیجه لازم دست پیدا کنیم؟

اگر پول ویلموتس پرداخت شود و او زمان لازم را با تیم بگذراند و اشراف داشته باشد، تیم بهتری را انتخاب خواهد کرد و ارنج بهتری خواهد داشت. نه اینکه وقتی هشتم فروردین بازی داریم، او سوم فروردین به ایران بیاید. به نظر می‌رسد این‌طور صعود نمی‌کنیم.

*با برگشت برانکو موافق هستید؟

تا قطعی نشده نظری نمی‌دهم. اگر این اتفاق افتاد آن وقت نظرم را در این مورد خواهم گفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها