کد خبر: 367493
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۵:۴۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از شرایط بحرانی تیم فوتبال زنان زاگرس شیراز گزارش می‌دهد:

تیم فوتبال زنان زاگرس شیراز در آستانه انحلال/ چه کسی مسئول این شرایط است؟

در هفته هشتم بازیکنان زاگرس در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌شان اعتصاب کردند. هفت نفر از آنها در بازی حاضر شدند و پس از مصدوم شدن یکی از بازیکنان و 6نفره شدن تیم، بازی به نفع شهرداری بم به پایان رسید. طبق سخنان سرمربی زاگرس، بازیکنان این هفته را به مسئولان باشگاه فرصت داده‌اند و در صورتی که مطالبات پرداخت نشود، تنها تیم فوتبال لیگ برتری استان فارس منحل خواهد شد.

تیم فوتبال زنان زاگرس شیراز در آستانه انحلال/ چه کسی مسئول این شرایط است؟
کد خبر: 367493
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۵:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - تیم فوتبال زنان زاگرس شیراز این روزها با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند، مشکلاتی که ممکن است تا انصراف تیم از لیگ هم گستره یابد. تیم زاگرس از ابتدای فصل با مشکلات مالی روبه‌رو بود. پس از 2 بازی اول مسئولان تیم نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند و نه تنها مطالبات بازیکنان پرداخت نشد بلکه تیم در هفته هفتم مسابقات لیگ از سفر به ایلام برای دیدار با تیم نفت و گاز این شهر خودداری کرد.

در هفته هشتم بازیکنان زاگرس در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌شان اعتصاب کردند. هفت نفر از آنها در بازی حاضر شدند و پس از مصدوم شدن یکی از بازیکنان و 6نفره شدن تیم، بازی به نفع شهرداری بم به پایان رسید. بر اساس قانون مسابقات لیگ برتر، تیمی که نتواند در 2 بازی حضور یابد از دور مسابقات حذف می‌شود و یک رده سقوط خواهد کرد. به همین دلیل زاگرس با هفت بازیکن بازی کرد تا سهمیه فارس در لیگ برتر فعلاً حفظ شود.

تیم زاگرس فصل گذشته نیز مشکلات مالی‌ داشت. این تیم فصل گذشته تحت پوشش هیات فوتبال فارس مسابقه می‌داد، اما به دلیل تامین نشدن امکانات و موضوعات مالی به باشگاه لران زاگرس واگذار شد و لیگ را تحت عنوان تیم زنان لران زاگرس به پایان رساند. به این طریق تنها سهمیه لیگ برتری استان فارس در بخش مردان و زنان حفظ شد، اما تغییر محسوسی برای شروع فصل بعدی رقم نخورد.

حاضر نیستند صد میلیون تومان به تیم زنان بدهند

مریم قدرت سرمربی تیم زاگرس با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از مسئولان استان حمایتی از تیم زنان نکردند گفت: مسئولان شیراز بی‌خیال هستند. هرچند رسانه‌ها در شهر مطالب زیادی در مورد مشکلات تیم زنان نوشته‌اند، اما مسئولان به خودشان نیامده‌اند. تنها تیم لیگ برتری استان هستیم. حتی در بخش مردان هم تیم لیگ برتری فوتبال نداریم. با این شرایط از خدایشان است تیم زنان منحل شود. آنها میلیاردی برای تیم مردان هزینه می‌کنند، اما حاضر نیستند صد میلیون تومان به تیم زنان بدهند.

زاگرس از نظر مالی شرایط خیلی بدی دارد

فاطمه صفاراستگو، بازیکن تیم زاگرس، در ارتباط با مشکلات این تیم به اعتمادآنلاین گفت: در اوایل فصل تیم خوب بود. مسئولان تیم طبق قول‌ها و وعده‌هایی که داده بودند عمل می‌کردند. ما پس از هر برد پاداش‌مان را می‌گرفتیم و قرار بود حقوق بچه‌ها هفدهم به هفدهم هر ماه پرداخت شود، اما گویا وعده‌های مسئولان به باشگاه پوشالی بود چون بعد از آن به هیچ‌کدام از حرف‌هایشان عمل نکردند.

صفاراستگو در ادامه در مورد اعتصاب روز جمعه گفت: روز جمعه بچه‌ها به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان در مقابل شهرداری بم حاضر نشدند. حضور هفت نفر دیگر در زمین هم فقط به خاطر مربی و آبروی تیم بود، اما با مصدومیت یکی از بچه‌ها بازی لغو شد.

این بازیکن زاگرس درباره شرایط مالی تیم توضیح داد: تیم از نظر مالی شرایط خیلی بدی دارد. شرایطی پیش آمده که نمی‌توانند تیم را به بازی‌ها اعزام کنند. میانگین سنی بازیکن‌های ما بسیار پایین است و بسیاری از آنها زیر 20 سال دارند، اما مسئولان برای خرید بازیکن پول نمی‌دهند.

فاطمه صفاراستگو ادامه داد: کادر فنی از بازیکنان حمایت می‌کند و بسیار می‌کوشد تا این تیم در لیگ برتر بماند. زاگرس شیراز تنها تیم لیگ برتری استان است و اگر مسئولان از آن حمایت کنند، این تیم می‌تواند جایگاه خوبی در لیگ به دست آورد.

او افزود:‌ حالا تیم زاگرس شیراز مثل یک بچه سر راهی شده است. از بلاتکلیفی نمی‌دانیم چه‌کار کنیم. تیم به حمایت مسئولان ورزش استان و اسپانسر احتیاج دارد، اما هیچ‌کس جوابگوی این شرایط نیست. در حال حاضر تیم شیراز پنج بازیکن ملی‌پوش دارد؛ مریم صفاراستگو، زهرا جوانمردی، هانیه خداپرستی و شقایق نوری‌زاده و من بازیکنان ملی‌پوش تیم هستیم. بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه زیادی هم از این استان هستند که در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند. اما اگر شرایط بر همین منوال پیش رود، همین پنج بازیکن هم در تیم نمی‌مانند.

طبق سخنان سرمربی زاگرس، بازیکنان این هفته را به مسئولان باشگاه فرصت داده‌اند و در صورتی که مطالبات پرداخت نشود، تنها تیم فوتبال لیگ برتری استان فارس منحل خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها