چکیده مهم‌ترین خبرهای روز اعتمادآنلاین/ ۲۳ آذرماه ۱۳۹۸

توضیح وزیر آموزش‌وپرورش درباره کیک‌های آلوده/ اعلام محکومیت نجفی/ حسین‌زاده: کمتر مسئولی پیدا می‌شود که ماهواره نداشته باشد/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای آمریکایی‌ها/ استراماچونی: نمی‌توانم با استقلال ادامه دهم

توضیح وزیر آموزش‌وپرورش درباره کیک‌های آلوده، اعلام محکومیت نجفی و اظهارنظر استراماچونی درباره برنامه خود با تیم استقلال از جمله مهمترین اخبار امروز بود.

حجم ویدیو: 8.05M | مدت زمان ویدیو: 00:03:43 دانلود ویدیو
کد خبر: 369700
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۲۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| توضیح وزیر آموزش‌وپرورش درباره کیک‌های آلوده، اعلام محکومیت نجفی و اظهارنظر استراماچونی درباره ادامه کار با تیم استقلال از جمله مهم‌ترین اخبار امروز بود.

توضیح وزیر آموزش‌وپرورش درباره کیک‌های آلوده

توضیح وزیر آموزش‌وپرورش درباره کیک‌های آلوده به قرص؛ کیک‌های مشکوک و آلوده لزوماً در مدرسه یافت نشده است، وزیر آموزش و پروش همچنین تاکید کرده بررسی‌ها نشان می‌دهد این کار در فرآیند تولید اتفاق نیفتاده بود، بوفه‌های مدارس از مراکز رسمی خرید کنند و مسئولان امنیتی در صدد پیدا کردن عوامل این کار هستند.

علاوه بر این «حریرچی»، معاون کل وزارت بهداشت، نیز گفته کیک‌های آلوده در زنجیره‌ رسمی هیچ کارخانه‌ای مشاهده نشده و ردپای آنها در یکی از کشور‌های همسایه دیده شده است، فعلا هیچ اثری از قرص‌های خاص مانند قرص برنج در درون این کیک‌ها مشاهده نشده است.

همچنین روز شنبه جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای بررسی بیشتر ابعاد توزیع کیک‌های مشکوک برگزار شد.

در همین رابطه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی استان کهکیلویه و بویر احمد عنوان کرد کیک‌های آلوده به قرص شناسایی‌شده برای انجام آزمایش و بررسی بیشتر به یاسوج مرکز استان ارسال شده‌اند که بعد از انجام مقدمات لازم موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.

اعلام محکومیت نجفی

▫️محکومیت «نجفی» اعلام شد: حبس 7 سال و 8 ماهه در انتظار شهردار اسبق تهران. وکیل محمدعلی نجفی گفته رای دادگاهبه ما ابلاغ شد. 6 سال و نیم حبس برای قتل عمد و یک سال و 3 ماه حبس برای نگهداری سلاح غیرمجاز برای موکلم محمدعلی نجفی صادر شده است. ما به این رای اعتراض خواهیم کرد و به دیوان عالی فرجام‌خواهی می‌کنیم.

سهم مرگ‌های زیر 50 سال در کشور چقدر است؟

▫️سهم مرگ‌های زیر 50 سال در کشور، به گفته معاون تحقیقات وزیر بهداشت ایرانی‌ها 10 سال زودتر از اروپایی‌ها به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند، متاسفانه سهم مرگ‌های زیر 50 سال 22 درصد است که عمده علت بروز این مرگ‌ها سکته قلبی و مغزی است، بیش از 10 درصد ایرانی‌ها مبتلا به دیابت هستند که استان‌های مازندران، یزد و اهواز به ترتیب در صدر لیست ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.

حسین‌زاده: کمتر مسئولی پیدا می‌شود که ماهواره نداشته باشد

▫️کمتر مسئولی پیدا می‌شود که ماهواره نداشته باشد. این را عبدالکریم حسین‌زاده، رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس، به اعتمادآنلاین گفته و تاکید کرده: اینترنت ملی، جلوگیری از دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و خلاف قانون اساسی است. ایجاد هر نوع محدودیتی به هر طریقی در کشور باید به تصویب مجلس برسد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای آمریکایی‌ها

▫️با وجود ادعای آمریکایی‌ها که غذا و دارو جزو تحریم‌ها نیست اما عملاً راه ورود داروها را به کشور بسته‌اند، این را سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفته و اضافه کرده: در آشوب‌های اخیر هم سنگ مردم را به سینه می‌زدند اما همین مردم را با تروریسم اقتصادی مواجه کرده‌اند.

استراماچونی: نمی‌توانم با استقلال ادامه دهم

استراماچونی: دیگر نمی‌توانم با این تیم ادامه بدهم. سرمربی ایتالیایی آبی‌ها کمی پیش از بازی تیمش با شاهین بوشهر در ویدئویی اعلام کرد با وجود علاقه‌ای که به استقلال و هوادارانش دارد دیگر نمی‌تواند با این تیم ادامه دهد. او گفته بعد از 9 روز هنوز چیزی تغییری نکرده و خسته شده‌ام. برای بازیکنانم در بازی امروز آرزوی موفقیت می‌کنم.

این در حالی است که صبح امروز مدیران باشگاه استقلال اعلام کردند توانستند 159 هزار یورو را به حسابی که استراماچونی اعلام کرده بود واریز کنند. خلیل‌زاده، رئیس هیات مدیره و سرپرست باشگاه استقلال همچنین تاکید کرد صبح دوشنبه پول به دست این مربی می‌رسد و بلیت او برای دوشنبه بعدازظهر رزرو شده است.

علاوه بر این یک خبرگزاری، خبری مبنی توافق سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان امروز با «علی فتح‌الله‌زاده» برای مدیر عاملی باشگاه استقلال منتشر کرد. گفته می‌شود امضای «خلیل‌زاده» به عنوان رئیس هیات‌مدیره باشگاه تنها موردی است که فعلاً از انتشار رسمی خبر جلوگیری کرده است.

در نهایت خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال در خصوص دلخوری آندره‌آ استراماچونی و اینکه آیا کار این مربی با آبی‌پوشان تمام شده، گفت: صحبت‌های آقای استراماچونی ناشی از یک سوءتفاهم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها