تیم فوتسال دختران برای نخستین مرتبه به تورنمنت بین‌المللی اعزام می‌شود

سرمربی تیم فوتسال دختران گفت: تورنمنت بین‌المللی کافا در تاجیکستان در رشته فوتسال دختران زیر 20 سال در تاجیکستان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز برای نخستین مرتبه در یک رویداد برون مرزی شرکت می‌کند.

تیم فوتسال دختران برای نخستین مرتبه به تورنمنت بین‌المللی اعزام می‌شود
کد خبر: 377539
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۸:۵۰:۴۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر اردلان روز چهارشنبه اظهار داشت: برای نخستین‌بار مسابقات کافا در رشته فوتسال برگزار می‌شود و به جز ازبکستان باقی تیم‌هایی که در این تورنمنت حاضر می‌شوند دارای تیم ملی بزرگسالان فوتسال نیستند. به نظر می‌رسد بازیکنان این تیم‌ها از فوتبال به فوتسال آمده‌اند. چون این امر در کشورهای مختلف به وفور دیده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه فوتسالیست‌های ما از بازیکنان فعال لیگ برتر هستند و اختصاصی فوتسال بازی می‌کنند. بازیکنان خوب و با تجربه‌ای داریم اما تاکنون بازی ملی انجام نداده‌اند. امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب و با این زمان محدود برای آماده‌ سازی بازیکنان به قهرمانی دست یابیم. اردوی تیم از 27 دی آغاز می‌شود و تا زمان اعزام در دوم بهمن به پایان می‌رسد. 17 نفر از بازیکنان را به تیم دعوت کردیم و از این تعداد 14 نفر به تاجیکستان اعزام می‌شوند و بدنبال مقام و رتبه‌ای که در شان نام ایران است، خواهیم بود.

سرمربی تیم فوتسال دختران عنوان کرد: تورنمنت کافا برای رده سنی زیر 20 سال است و زمان کمی برای انتخاب بازیکنان داشتیم. بنابراین بهترین‌های 18 تا 20 سال را برای این تورنمنت برگزیدیم. برخی از این بازیکنان از المپیاد کشوری انتخاب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تورنمنت کافا برنامه‌های دیگری نیز را برای ملی‌پوشان در نظر گرفته‌ایم. از برگزاری دیدارهای دوستانه با روسیه تا برنامه‌های بلند مدت دیگر را در دستور کار قرار دادیم. همچنین بدنبال این هستیم که برنامه استعدادیابی را در سطح کشور برپا کنیم.

اردلان یادآور شد: هدف از تشکیل این تیم پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان بود. حضور آنان در لیگ فوتسال زنان به رشد دختران ما بیشتر کمک می‌کند. یقین دارم از میان این تیم، بازیکنانی به تیم ملی فوتسال زنان در آینده اضافه می‌شوند و شاهد ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه در کنار هم خواهیم بود.

وی درباره تیم ملی فوتسال زنان گفت: این تیم کادر فنی قوی و مجربی دارد و با مجموعه خیلی خوبی از بازیکنان بسته شده است. گرچه مقداری فشردگی لیگ و پلی‌اف بازیکنان را تحت فشار قرا می‌دهد اما این امر به تجربه آنان می‌افزاید گرچه بازیکنان با تجربه‌ای هستند.

سرمربی تیم فوتسال دختران کسب سومین قهرمانی را برای تیم ملی فوتسال زنان کار خیلی سختی دانست و اضافه کرد: اکنون دیگر تیم‌های مطرح آسیا همچون ژاپن و چین شناخت کافی از تیم ملی ایران دارند و نیز در تورنمنت‌های دوستانه اروپایی زیادی شرکت می‌کنند. این امر مقداری کار را نسبت به قبل برای تیم ملی دشوار می‌کند. تیم اول آسیا هستیم و به یقین تیم‌های دیگر از ما می‌ترسند و به نسبت سال‌های گذشته سطح رقابت‌ها بالاتر رفته است.

تورنمنت بین‌المللی کافا از چهارم تا نهم بهمن ماه در تاجیکستان برگزار خواهد شد. ملی‌پوشان باید برابر تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان دیدار کنند. بازی‌ها به صورت دوره‌ای در یک گروه 6 تیمی برپا خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها