کد خبر: 386078
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۹:۰۰
| |

ابوالفضل سروش نماینده مجلس

مسیر مبارزه با سختی‌های احتمالی ویروس کرونا، همدلی می‌خواهد

امروزه همگی ما به سان مسافران یک کشتی هستیم که سلامت و نجاتمان در گرو همدلی و همیاری با هم و همکاری با سیستم بهداشتی و درمانی جامعه است. در این مسیر مبارزه باید سختی های احتمالی را با هم تحمل کنیم و با نگاه انسانی به سلامت سایر همسفران نیز توجه داشته باشیم.

مسیر مبارزه با سختی‌های احتمالی ویروس کرونا، همدلی می‌خواهد
کد خبر: 386078
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به نقش همدلی مردم در روند مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد: وقتی این یادداشت را می خوانید ، احتمالا اکثر شما از مشاهده مواردی از شیوع و بروز بیماری ویروسی کرونا در کشور مطلع شده اید. به هر حال علی رغم تمام کنترلها و حساسیتهای اعمال شده در مرزها و مبادی ورودی، انتقال و انتشار بیماری در داخل کشور اثبات شد و چند تن از هموطنان عزیزمان نیز با این بیماری به دیار باقی شتافتند که غمی بر غمهای روزمره همه ما افزوده شد، ضمن استدعای علو درجات برای ایشان و آرزوی صحت و سلامتی برای بازماندگانشان، لازم است مردم عزیزمان به موارد ذیل توجه بیش از پیش داشته باشند تا در مقابل این بحران نیز بتوانیم به کمک هم مقاومت نموده و آن را ختم به خیر گردانیم.


در این یادداشت قصد ندارم توصیه های بهداشتی و پزشکی روزمره را تکرار کنم که بسیاری از شما این موارد را به کرات در رسانه های حقیقی و مجازی دیده و شنیده و یا خوانده اید، می خواهم از بعد دیگری به این قضیه نگاه کنم و توجه شما را به بعد اجتماعی و انسانی این معضل جلب کنم. امروزه همگی ما به سان مسافران یک کشتی هستیم که سلامت و نجاتمان در گرو همدلی و همیاری با هم و همکاری با سیستم بهداشتی و درمانی جامعه است. در این مسیر مبارزه باید سختی های احتمالی را با هم تحمل کنیم و با نگاه انسانی به سلامت سایر همسفران نیز توجه داشته باشیم.


به احتمال قوی سیستم بهداشتی درمانی کشور به عنوان متولی سلامت جامعه، ناگزیر خواهد بود تدابیر کنترلی و نظارتی سختی را اتخاذ نموده و به اجرا بگذارد، طبیعتا این تدابیر که با نگاه صیانت از سلامت عمومی جامعه طراحی و اجرا خواهد شد ممکن است در زندگی شخصی و خصوصی شما خلل و محدودیتهایی را ایجاد کرده و گاها شما را به سختی بیاندازد. جاره ای نیست، شرایط، شرایط بحران است و این ویروس تعهدی نداده است که فقط قشر خاصی را مبتلا کند و همگی ما در مقابل این ویروس به یک نسبت آسیب پذیریم، بنابراین هرگونه بی توجهی و بی مبالاتی در رعایت تدابیر کنترلی و محدودیتهای احتمالی و دستورالعملهای صادره می تواند ما، خانواده و سایر هموطنانمان را در معرض ابتلا قرار داده و ابعاد این بحران محدود را در حد یک فاجعه ملی گسترش دهد.


لذا خاضعانه از تمامی هموطنان ارجمند تقاضا دارم ضمن هوشیاری نسبت به علایم و نشانه های بیماری و در کنار رعایت بهداشت شخصی، هشدارها، دستورالعملها، محدودیتهای احتمالی و تدابیر اعلام شده وزارت بهداشت را جدی گرفته و با تحمل سختی ها این مبارزه جمعی را با دقت نظر کامل و برخورد مسئولانه تقویت کنند. بی شک با عمل به این مسئولیت اجتماعی و انسانی برای حفظ سلامت همه آحاد جامعه، کنترل و مدیریت بیماری مقدور و میسر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها