2 زن ایرانی نامزد جوایز از کمیته‌های بین‌المللی المپیک‌ و پارالمپیک شدند

کمیته‌های بین‌المللی المپیک و پارالمپیک به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زن (هشت مارس) به پنج زن فعال در عرصه‌های ورزشی جایزه می‌دهند و نکته جالب اینکه به شکل همزمان نام 2 زن ایرانی فعال در حوزه سوارکاری نیز میان این نفرات دیده می‌شود.

2 زن ایرانی نامزد جوایز از کمیته‌های بین‌المللی المپیک‌ و پارالمپیک شدند
کد خبر: 386478
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۵:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| فدراسیون جهانی سوارکاری، «مینا فراهانی» عضو کمیته ژیمناستیک روی اسب و فدراسیون سوارکاری ایران را به عنوان فعال در ورزش زنان در سال 2020 به عنوان یکی از نامزدهای انتخابی به کمیته بین المللی المپیک معرفی کرده است.

این فدراسیون جهانی همچنین به منظور کسب جایزه کمیته بین المللی پارالمپیک به مناسبت روز جهانی زن نام «غزاله منتظم» رییس کمیته سوارکاری جانبازان و معلولین فدراسیون سوارکاری را نیز به عنوان یکی از این نامزدها اعلام کرده است.

«غراله منتظم» در طی سال‌های گذشته در توسعه و پیشرفت سوارکاری جانبازان و معلولین در قالب فعالیت‌های فدراسیون سوارکاری داشته و در رونق پاراسوارکاری ایران نقش موثری داشته است.

براساس این گزارش «مینافراهانی» هم در زمینه رشد و گسترش «ژیمناستیک روی اسب» با برنامه هدفمند، زمینه ترویج و پیشرفت این رشته را در بین علاقمندان به سوارکاری فراهم کرده و موجب رشد و ترقی این رشته شده‌است.

مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری در خصوص این تصمیم کمیته‌های بین‌المللی المپیک و پارالمپیک گفت: قرار گرفتن نام دو تن از زنان ایرانی فعال در رشته سوارکاری که مسئولیت کمیته‌های جانبازان و معلولین و مسئولیتی در فدراسیون سوارکاری را بر عهده دارند برای کسب 2 جایزه مهم از سوی این کمیته‌ها نشانه موفقیت ورزش ایران در دنیا و توجه به ورزش زنان در کشور است.

رییس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه فدراسیون جهانی سوارکاری به شکل دقیق فعالیت‌های رشته‌های مختلف سوارکاری در ایران را رصد کرده است، گفت: بدون شک این انتخاب‌ها نشان داد که فدراسیون سوارکاری که در قالب برنامه راهبردی فعالیت های رشته‌های مختلف را با هدف توسعه و پیشرفت با محوریت آموزش فعالیت می‌کند نشان از حرکت درست فدراسیون در مسیر درستی است.

کمیته‌های بین‌المللی المپیک و پارالمپیک در حالی به مناسبت روز جهانی زن اقدام به معرفی پنج نامزد برای دریافت جایزه ویژه کرده‌اند که برای اولین بار و به صورت همزمان نام دو ایرانی از رشته سوارکاری هم در بین نامزدها قرار دارند و این جایزه قرار است در ماه مارس به فرد منتخب اهدا شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها