کد خبر: 391557
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۲:۴۰:۲۷
| |

«نسیم حیات» به فصل دوم رسید/ «محیط زیست» کالای وارداتی نیست

تهیه‌کننده برنامه «نسیم حیات» که از شبکه پنج پخش می‌شود خبر داد که در حال پیش تولید فصل دوم برنامه هستند.

«نسیم حیات» به فصل دوم رسید/ «محیط زیست» کالای وارداتی نیست
کد خبر: 391557
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۲:۴۰:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ امیرحسن خواجوی، تهیه کننده برنامه تلویزیونی «نسیم حیات» به ویژگی های این فصل از برنامه اشاره کرد و گفت: برنامه «نسیم حیات» مبتنی بر یک نیاز عینی و ذهنی تحت عنوان زندگی متعالی در فلات مرکزی ایران شکل گرفته است. این موضوع علاوه بر انسان‌ها، گونه‌های زیستی دیگر را نیز در بر می‌گیرد. باید بدانیم که فلات مرکزی ایران هزاران سال است که محل زندگی پدران ما بوده و به صورت منطقی و طبیعی محل زیست فرزندان ما خواهد بود.

وی ادامه داد: در چند دهه اخیر و به دنبال ورود نابجای اندیشه غربی و رشد لجام گسیخته تکنولوژی و توسعه ناپایدار، زیستن در فلات مرکزی ایران با علامت سوالی مواجه شده است که هر روز این علامت سوال بزرگ‌تر و پرداختن به آن دشوارتر می‌شود. فعالان محیط زیست و دغدغه‌مندان این عرصه هم به مفهوم محیط زیست همچون یک کالای وارداتی نگاه کردند و دچار نوعی ذوق‌زدگی و کپی‌برداری از مدل‌های غربی شده‌ اند و به این ترتیب مساله اصلی فراموش شده است.

خواجوی با اشاره به اهداف و نحوه شکل‌گیری «نسیم حیات» گفت: سعی ما این است تا راه جدیدی به وسیله نخبگان دانشگاهی و کارشناسان این حوزه مورد بحث قرار گیرد. شکل‌گیری این برنامه با یک تیم پژوهشی 10 الی 15 نفره و با همراهی نویسنده برنامه سیدمهدی میرحاجی انجام شد و خوشبختانه تا به امروز استقبال خوبی نیز توسط اهل فکر و فن داشته است. جوان‌های دغدغه‌مند و کمتر شناخته شده ای در برنامه حضور یافتند که مطالب آگاهی بخشی ارائه کردند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: تا به امروز 600 دقیقه از برنامه «نسیم حیات» در شبکه پنج سیما پخش شده و ضبط فصل اول این برنامه در 13 قسمت به پایان رسیده است. همچنین پیش تولید فصل دوم آن نیز آغاز شده است که در فصل دوم این برنامه تغییرات بسیار زیادی از جمله دکور، مجری و کارگردانی و تقویت تیم پژوهشی برنامه خواهیم داشت که همه این تغییرات نتیجه خودانتقادی و نظرات مخاطبانمان است. بنابراین فصل دوم این برنامه مشارکت بیشتر مردم و فعالان حقیقی محیط زیست را در بر دارد.

خواجوی در ادامه بیان کرد: فعالان حقیقی محیط زیست در نگاه ما همان دهقان ایرانی است که هزاران سال تیمار دار این آب و خاک بوده است و ریشه در این خاک دارد. آدم های ذوق‌زده که از محیط زیست فقط عنوانش را یدک می‌کشند جایی در برنامه ندارند.

تهیه‌کننده برنامه «نسیم حیات» در پایان گفت: همه ما در تلاشیم تا زیست بومی بهتر از آنچه که هست بسازیم. به اعتقاد ما زمینه و زمانه نسیم حیات اکنون است و ما باید به مسائل فعلی بیندیشیم و برایشان چاره کنیم. ما در یک جنگ تمدنی و زیستی با غرب به سر می‌بریم که نمونه‌های دشمنی به انواع مختلف نمایان شده است. امید است سال 1399 برنامه «نسیم حیات» نوید بخش بازنگری مستمر و پیروزمندانه کشور در محیط زیست باشد.


منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها