کد خبر: 399185
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از جدیدترین مشکل فوتبال انگلیس گزارش می‌دهد:

کرونا مدیران فوتبال انگلیس را مقابل هم قرار داد/ مدیرعامل اتحادیه مدیران لیگ جزیره: لیگ جزیره بعد از انجام تست کرونای بازیکنان برگزار می‌شود

ویروس کرونا باعث بروز مشکلات مالی زیادی در فوتبال انگلیس شده و ضرر مالی زیادی به مدیران این لیگ تحمیل کرده است. به همین خاطر است که مدیران اتحادیه فوتبال انگلیس می‌کوشند 9 بازی باقی‌مانده لیگ را برگزار کنند تا بدین ترتیب جلوی ضرر بیشتر را بگیرند.

کرونا مدیران فوتبال انگلیس را مقابل هم قرار داد/ مدیرعامل اتحادیه مدیران لیگ جزیره: لیگ جزیره بعد از انجام تست کرونای بازیکنان برگزار می‌شود
کد خبر: 399185
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرعامل اتحادیه مدیران لیگ جزیره درباره آغاز دوباره لیگ برتر انگلیس گفت: فصل فوتبال در انگلیس زمانی از سر گرفته می‌شود که تمام بازیکنان تست کرونا داده باشند.

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از بی‌بی‌سی اسپورت، ریچارد بوان درباره انجام تست کرونا روی بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ جزیره گفته است: «گرچه دوست داریم بازیکنان هرچه سریع‌تر تست کرونا بدهند، اما لازم است بگویم که این تست ابتدا باید در دسترس کارگران و بیماران قرار گیرد. وقتی این اتفاق بیفتد بی‌شک ورزشکاران می‌توانند به این تست دسترسی پیدا کنند.»

لیگ جزیره

این روزها لیگ برتر جزیره به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و زمان مشخصی هم برای ادامه آن معین نشده است.

حالا اتحادیه فوتبال انگلیس تصمیم گرفته لیگ برتر جزیره را به زودی آغاز کند و این رقابت‌ها را در 56 روز به پایان برساند، تصمیمی که انتقاد برخی از مدیران فوتبال را برانگیخته است ( بیشتر بخوانیم ).

مدیرعامل اتحادیه مدیران لیگ جزیره با انتقاد از اتحادیه فوتبال انگلیس به دلیل عدم مشورت آنها با مدیران باشگاه‌ها، از این برنامه 56 روزه انتقاد و آن را بسیار فشرده توصیف کرده است.

او همچنین گفته: «اگر مدیران اتحادیه فوتبال انگلیس قرار است حمایت مربیان و مدیران را به دست آورند، باید با آنها مشورت کنند و در تصمیم‌گیری‌ها شرکت‌شان دهند. آنها باید بدانند با صحبت نکردن به موفقیت نمی‌رسند و محصول نهایی خوبی به دست نمی‌آورند.»

این مدیرعامل اتحادیه مدیران لیگ انگلیس سلامت بازیکنان و خانواده آنها را اولویت اصلی مدیران فوتبال می‌داند و می‌گوید: «مهم‌ترین مساله برای ما سلامت بازیکنان و مربیان است. بدون تردید برگزاری مجدد لیگ جزیره بدون اطمینان از سلامت بازیکنان اشتباه است.»

اتحادیه فوتبال انگلیس

ضرر 800 میلیون یورویی فوتبال انگلیس

ویروس کرونا باعث بروز مشکلات مالی زیادی در فوتبال انگلیس شده و ضرر مالی زیادی به مدیران این لیگ تحمیل کرده است. به همین خاطر است که مدیران اتحادیه فوتبال انگلیس می‌کوشند 9 بازی باقی‌مانده لیگ را برگزار کنند تا بدین ترتیب جلوی ضرر بیشتر را بگیرند. هرچند این تعطیلی تاکنون نزدیک به 800 میلیون یورو به فوتبال این کشور ضرر زده است ( بیشتر بخوانیم ).

مدیران لیگ جزیره برای جلوگیری از ضرر بیشتر مذاکراتی با اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلیس ترتیب داده‌اند و خواستار کاهش 30 درصد حقوق بازیکنان شده‌اند. حال این اتفاق رخ داده و باشگاه ساوتهمپتون اولین تیم لیگ برتری است که به سبب تعطیلی رقابت‌های فوتبال از پس شیوع کرونا، حقوق بازیکنانش را کاهش داده است. هرچند این باشگاه اعلام کرده که حقوق کارکنانش تغییری نخواهد کرد و دستمزد آنها را به طور کامل پرداخت می‌کند.

ساوتهمپتون

این در حالی است که باشگاه‌های تاتنهام، نیوکاسل، نورویچ و بورنموث گفته‌اند قصد دارند از برنامه حمایتی دولت استفاده کنند.

دولت انگلیس پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری و قرنطینه خانگی، 80 درصد از دستمزد کارکنان مشاغلی را که به دلیل این بیماری مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند پرداخت می‌کند. بعد از آن بود که باشگاه لیورپول، صدرنشین لیگ برتر جزیره، اعلام کرد از این طرح حمایتی دولت استفاده می‌کند تا حقوق کارکنانش را پرداخت کند. اما این تصمیم با انتقادهای زیادی همراه بود و تیم مزبور مجبور شد از آن بگذرد.

لیورپول

با توجه به شرایط فعلی و ضرر هنگفتی که به لیگ برتر جزیره وارد شده است، باید منتظر ماند و دید مدیران فوتبال این کشور چه تصمیمی برای لیگ برتر 2019-2020 می‌گیرند؛ آیا به زودی باید شاهد برگزاری بازی‌های لیگ برتر پشت درهای بسته باشیم، یا اینکه برای جلوگیری از ضرر بیشتر مجبور می‌شوند به طور کامل مسابقات فصل جاری را لغو کنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها