کد خبر: 404509
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۲:۱۸:۳۴
| |

برخی بخش‌های گزارش اقدامات دولت‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حذف شد؟

یک نماینده اصولگرای مجلس نسبت به حذف بخشی از  گزارش تحقیق و تفحص از سیاست‌های دولت‌ها برای مقابله با قاچاق کالا و ارز اعتراض کرد.

برخی بخش‌های گزارش اقدامات دولت‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حذف شد؟
کد خبر: 404509
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۲:۱۸:۳۴

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش تحقیق و تفحص از سیاست‌های دولت‌ها برای مقابله با قاچاق کالا و ارز قرائت شد. نمایندگان مجلس بعد از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سیاست‌های دولت‌ها برای مقابله با قاچاق کالا و ارز ، این گزارش را به قوه قضاییه ارجاع دادند. بعد از قرائت این گزارش یک نماینده اصولگرای مجلس نسبت به حذف بخشی از گزارش تحقیق و تفحص از سیاست‌های دولت‌ها برای مقابله با قاچاق کالا و ارز اعتراض کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص سیاست‌های دولت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان کرد: گزارشی که امروز در صحن مجلس قرائت شد با گزارشی که متن آن در تاریخ 1398.3.8 در اختیار نمایندگان قرار گرفت فرق داشت و خیلی از موارد آن حذف شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: چرا بخش‌هایی که اعلام جرم علیه افرادی که این بلای خانمان سوز را بر سر کشور آورده است حذف شده است، چرا در بخش جمع‌بندی که افراد مجرم شناخته شده و باید به مرجع قضایی شناسایی شوند حذف شدند؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده است که 95 درصد آن از مبادی رسمی به کشور وارد شده، چرا در جدول گزارش که ضعف دستگاه اتاق بازرگانی، گمرک، صداوسیما و سایر بخش‌ها آمده است و به اتاق بازرگانی از 20 نمره 2.5 و به گمرک نمره 3 داده شده است از گزارش کنونی حذف شده است. دستور دهید تا پیگیری شود چه کسی این گزارش را حذف کرده است.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: کمیسیون در برج 10 گزارش اصلاحی داده است و در سامانه نیز موجود است و لذا اخطار شما وارد نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها