کد خبر: 405029
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۱۴:۴۲:۰۳
| |

مجلس یازدهم چه برنامه‌ای برای حقوق‌های نجومی دارد؟

نماینده نجف‌آباد از عملی کردن طرح تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق‌های نجومی در مجلس یازدهم خبر داد.

مجلس یازدهم چه برنامه‌ای برای حقوق‌های نجومی دارد؟
کد خبر: 405029
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۱۴:۴۲:۰۳

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار موجود مبنی بر پرداخت حقوق های نجومی به مدیران در برخی از دستگاه های اجرایی، گفت: در حال حاضر به روزهای پایانی مجلس دهم نزدیک می شویم و اقدامی در این زمینه نمی توان صورت داد اما قطعا در مجلس یازدهم تحقیق و تفحص از تداوم پرداخت حقوق‌های نجومی را کلید خواهیم زد.


وی با یادآوری اینکه مجلس قانونی برای جلوگیری از این اتفاق تصویب کرد و براساس آن باید همه حقوق‌های نامتعارف به بیت‌المال بازگردد و اشخاصی که حقوق‌های غیرقانونی گرفتند به مراجع قضایی معرفی شوند، افزود: متاسفانه با تفسیر غلط از قانون، شاهد این هستیم که پرداخت حقوق های نجومی در برخی از دستگاه های اجرایی استمرار دارد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه در مقطعی درباره موضوع پرداخت‌های نجومی حساسیت زیادی ایجاد شد که دستگاه های ذیربط پیگیری‌های لازم را انجام و گزارشاتی نیز تهیه شد، ادامه داد: مجددا طبق گزارش دیوان محاسبات شاهد پرداخت‌های نامتعارف و نجومی به مدیران برخی از دستگاه های اجرایی هستیم.

ابوترابی با تاکید بر اینکه دریافت حقوق‌های نجومی بعضی از مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی تبدیل به یک رویه متداول شده است، بیان داشت: لازم است مسئولان ذیربط جلوی پرداخت حقوق‌های نامتعارف را گرفته و با متخلفان برخورد کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با ابراز اینکه در حال حاضر اقدام چندانی برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی انجام نمی‌شود و کنترل این اقدام عملا متوقف شده است، اضافه کرد: دستگاه های نظارتی باید موضوع پرداخت حقوق های نجومی را بررسی و در این زمینه شفاف‌سازی کرده و به مردم و وکلای ملت گزارش دهند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها