احمد خورشیدی‌آزاد فعال اصولگرا:

جریان رسانه‌ای در حال ساختن رییس مجلس است

رئیس هیأت موسس جبهه سوم، تماس با منتخبان مجلس یازدهم را تکلیف و حق خود عنوان کرد و گفت: یک جریان رسانه‌ای عامل چنددستگی میان اصولگرایان است، بیشترین دخالت‌ها را انجام می‌دهد و در حال ساختن رییس مجلس است.

جریان رسانه‌ای در حال ساختن رییس مجلس است
کد خبر: 405682
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۳:۵۵:۳۱

اعتمادآنلاین| «احمد خورشیدی آزاد» روز یکشنبه درباره ارسال پیامک به منتخبان برای حمایت از یکی از وزرای دولت نهم برای کرسی ریاست مجلس یازدهم، گفت: فعالیت، دیالوگ و تلاش برای انتخاب رییس، هیات رییسه و کمیسیون‌های مجلس امری طبیعی است و هرکس نظر خود را می‌دهد.

رئیس هیأت موسس جبهه سوم افزود: نه تنها من، بلکه همه فعالان سیاسی در رابطه با کیفیت معادلات مجلس یازدهم نظر می‌دهند. ما کمک کردن به این روند را تکلیف خود می‌دانیم که مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود و به حل مشکلات مردم و کشور بپردازد. بیش از 9 ماه برای رسیدن به این هدف تلاش کرده‌ و خواهیم کرد. شخصا به عنوان دبیرکل یکی از تشکل‌های سیاسی کشور مکلفم این کار را انجام دهم. بار اول هم نیست، چهل سال است که اینگونه فعالیت‌ها را انجام می‌دهم.

یک جریان رسانه‌ای در حال ساختن رییس مجلس است

خورشیدی‌آزاد گفت: تصور ما این است که وزیر راه و شهرسازی دولت نهم می‌تواند رییس مجلس خوبی باشد و فکر می‌کنیم در جهت حل مشکلات مردم حرکت می‌کند، به همین دلیل از دوستان منتخب خود خواستیم در صورتی که صلاح می‌دانند او را یاری کنند، منتها یک جریان رسانه‌ای وجود دارد که عامل چنددستگی است، بیشترین دخالت‌ها را انجام می‌دهد و پول خرج می‌کند و در حال ساختن رییس مجلس است.

فقط یک نماینده به پیامک من اعتراض کرد

خورشیدی آزاد افزود: نه اعتقادی به این هزینه‌ها داریم و نه توان مالی برای هزینه‌کرد آنچنانی و خریدن رای، فقط از طریق رسانه‌ها و ارائه برنامه‌ها و نظرات خود درصدد هستیم به نمایندگان و منتخبان بگوییم که اولویت‌ ما برای رییس مجلس چنین شخصی است. بله! من به 270 منتخب مجلس غیر از غلامرضا تاجگردون و قالیباف پیامک دادم و بعضی از دوستان جواب مثبت دادند فقط یک نفر اعتراض کرد، لذا فکر می‌کنم این یک وظیفه شرعی بود که انجام دادم.

این فعال اصولگرا در پاسخ به ادعاها درباره نقش وی در عزل و نصب‌های دولت نهم و دهم، یادآور شد: مصاحبه‌ای را به شکل مکتوب برای یک رسانه فرستادم اما در متن مصاحبه تحریفاتی انجام شد. در آن مصاحبه نوشتم به دولت نهم و دهم کمک کردم و همه هم می‌دانند کمک کرده‌ و مشورت داده‌ام.

رقابت 5 نامزد برای کسب ریاست مجلس یازدهم

خورشیدی آزاد در مورد شرایط حاکم در جریان اصولگرا برای انتخاب رییس مجلس یازدهم، گفت: در کمیته 7 نفره که عصاره بیش از 50 منتخب است مقرر شد شرایط نامزدهای ریاست مجلس بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کنند. به نظر من رقابت اصلی میان محمد باقر قالیباف و یک نفر از میان حمیدرضا حاجی‌بابایی، مصطفی میرسلیم، علی نیکزاد و شمس‌الدین حسینی است. اگر روال به‌طور عادی پیش رود این افراد از میان خود یک نفر را معرفی می‌کنند.

رئیس هیأت موسس جبهه سوم ادامه داد: حتی اگر این چهار داوطلب در این جلسات به نتیجه نرسند در خان آخر یک نفر مقابل قالیباف قرار می‌گیرد ممکن است این چهار نفر به‌شکل عملیاتی بر سر یک‌نام به توافق برسند و حامیان خود را پشت او قرار دهند رییس آینده مجلس از میان آنها خواهد بود.

وی درباره سبد رای وزیر راه و شهرسازی دولت نهم اظهار کرد: به نظر می‌رسد که میان این افراد، نیکزاد و حاجی‌بابایی شانس بیشتری داشته باشند. ولی مطمئن باشید هر دو تا آخر نمی‌مانند و یکی کنار می‌رود، آنها هم با هم توافق خواهند کرد.

سبد رای ژله‌ای، انفرادی و پراکنده قالیباف

خورشیدی آزاد درباره پایگاه رای قالیباف اظهار داشت: بیش از 90 درصد منتخبان جبهه پایداری، عدالتخواهان، طیف مصطفی میرسلیم و حزب موتلفه اسلامی با قالیباف نیستند. به نظر من تیم‌ قالیباف در حال به راه انداختن جنگ روانی است و می‌خواهد کار خود را پیش ببرد.

رئیس هیأت موسس جبهه سوم خاطرنشان کرد: قالیباف پایه رای مشخصی ندارد اما پایگاه رای وزیر راه و شهرسازی دولت نهم از میان منتخبان آذری‌ زبان، مدیران دولت نهم و جوانان منتخب است. حمیدرضا حاجی‌بابایی هم رای حدود 106 نفر از نمایندگان ادوار را با خود دارد و شمس‌الدین حسینی هم عمدتاً از حمایت منتخبان شمال کشور برخوردار است.

وی تاکید کرد: قالیباف جز رای تعدادی از منتخبان استان‌های خراسان، رای سازمان‌یافته دیگری ندارد، رای او ژله‌ای، انفرادی و پراکنده است و با مکانیسم‌هایی به دنبال جذب آرا منتخبان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها