سوگندنامه منتخبین مجلس یازدهم چیست؟+متن اصلی

فردا چهارشنبه 7 خرداد 99، جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم در صحن علنی بهارستان برگزار می‌شود. بر این اساس، 276 منتخب فعلی مجلس یازدهم باید رأس ساعت 8 صبح فردا در صحن علنی مجلس حضور داشته باشند.

سوگندنامه منتخبین مجلس یازدهم چیست؟+متن اصلی
کد خبر: 407397
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۱۸:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم تحلیف نمایندگان مجلس در نخستین جلسه نیز سازوکار خاص خود را دارد‌؛ براساس بند سوم ماده یک آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان حاضر در مجلس، طبق اصل شصت و هفتم (67) قانون اساسی سوگند یاد می‌کنند. متن سوگند‌نامه توسط رییس قرائت می‌شود ‌و نمایندگان به حالت اجتماع در حال قیام آن را تکرار و پس از انجام مراسم تحلیف، سوگندنامه را امضاء می‌کنند. ‌نمایندگان اقلیت‌های دینی این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد خواهند کرد.

متن سوگندنامه نمایندگان نیز به این شرح است:

«بسم‏ الله‏ الرحمن‏‌الرحیم‏ . من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم».

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها