کد خبر: 408297
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۲:۴۰:۰۹
| |

دلیل رد لایحه حذف چهار صفر از پول ملی چه بود؟

سخنگوی شورای نگهبان درباره جزییات و دلایل رد لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در نشست خبری خود با خبرنگاران توضیحاتی ارائه داد.

دلیل رد لایحه حذف چهار صفر از پول ملی چه بود؟
کد خبر: 408297
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۲:۴۰:۰۹

اعتمادآنلاین| عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای‌نگهبان در نشست خبری خود با خبرنگاران که امروز شنبه 10 خردادماه و برای اولین بار بعد از سال جدید برگزار شد، علاوه بر تایید خبر رد لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در شورای متبوع خود توضیحاتی را هم درباره دلیل این اقدام مطرح کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از جمله مصوبات نمایندگان مجلس دهم بود که در ماه‌های آخر عمر این مجلس به تصویب نمایندگان رسید و به شورای نگهبان ارجاع شد. براساس این مصوبه نمایندگان مجلس دهم لایحه دولت برای حذف چهارصفر از پول ملی و تبدیل واحد پول از ریال به تومان را تصویب کردند اما شورای نگهبان در موعد مقرر به این مصوبه مجلس نظر نداد و مهلت بیش‌تری خواست.

سخنگوی شورای نگهبان درباره دلیل رد این لایحه بیان کرد: در تبصره یک این قانون، تعهدهایی به صندوق‌بین‌المللی ‌پول ایجاد شده‌ که جزییات این تعهدات روشن نبود و ابهام داشت.

او توضیح داد که بر همین اساس اعضای شورای نگهبان جلسه‌ای با عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک ‌مرکزی هم برگزار کردند اما با این وجود هم ابهامات موجود برطرف نشد.

گفتنی است، نمایندگان اصول‌گرای نمایندگان منتخب مجلس یازدهم که هنوز روی کرسی‌ بهارستان ننشسته بودند، از شورای‌نگهبان خواستند این مصوبه را رد کند و به مجلس برگرداند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها