کد خبر: 408701
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۲۰:۴۴:۰۰
| |

پدر مریم میرزاخانی مخالف نام‌گذاری خیابان به نام او بود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، توضیحاتی درباره سرانجام نام‌گذاری خیابانی به اسم مریم میرزاخانی ارائه داد.

پدر مریم میرزاخانی مخالف نام‌گذاری خیابان به نام او بود
کد خبر: 408701
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۲۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران از مخالفت پدر مریم میرزاخانی با نام‌گذاری خیابانی به نام وی خبر داده‌ است. محمدجواد حق‌شناس گفته "زمانی پس از فوت مریم میرزاخانی با پدر مرحوم صحبت کردیم تا خیابانی را به اسم ایشان نام‌گذاری کنیم اما پدر ایشان مخالفت صریح کرده و رضایتی در این خصوص نداشت."

مدیر مسوول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی افزوده که "گویا خانم میرزاخانی در زمان حیات‌شان علاقه‌ای به چنین مسأله‌ای نداشته و در نهایت به دلیل مخالفت پدر ایشان، این تصمیم اجرایی نشد."

آقای حق‌شناس به شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با طرح نامگذاری خیابانی در تهران به نام این ریاضیدان ایرانی اشاره کرده و گفته "در فضای مجازی این‌چنین شایعه شده که گویا پدر مرحوم میرزاخانی درخواستی در این زمینه نداشته و آدرسی از منزل ایشان هم در دسترس نیست در حالی که این خبر دروغ است و تأیید نمی‌شود.".


خانم میرزاخانی در 31 سالگی به استادی و بالاترین درجه دانشگاهی رسید. وی اولین زنی بود که برنده مدال فیلدز، معتبرترین جایزه ریاضی و معروف به نوبل ریاضیات شد. این ریاضیدان تیر 1396 در کالیفرنیا درگذشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها