فوری/ فاکس‌نیوز: آمریکا در قبال مایکل وایت مجید طاهری را آزاد می‌کند

یک رسانه آمریکایی گزارش داده دولت آمریکا موافقت کرده در قبال آزادی مایکل وایت مجید طاهری را آزاد کند.

فوری/ فاکس‌نیوز: آمریکا در قبال مایکل وایت مجید طاهری را آزاد می‌کند
کد خبر: 409717
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ ۲۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یک رسانه آمریکایی گزارش داده دولت آمریکا موافقت کرده در قبال آزادی مایکل وایت مجید طاهری را آزاد کند.

ساعتی قبل‌تر، دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد «مایکل وایت» از ایران خارج شده است.

19 دی ماه سال 1397 «بهرام قاسمی» سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی به نام «مایکل وایت»‌ در شهر مشهد بازداشت شده است.

قاسمی گفت موضوع، در نخستین روزهای دستگیری از طریق دفتر حفاظت منافع آمریکا در تهران به اطلاع دولت آمریکا رسید و دولت متبوع وی از همان ابتدای بازداشت، در جریان این دستگیری قرار داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، این شهروند آمریکایی شاکی خصوصی داشته و پس از رسیدگی به پرونده، به 10 سال زندان محکوم شده است.

شبکه خبری فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که آمریکا توافق کرده در ازای آزادی مایکل وایت، یک پزشک ایرانی-آمریکایی به نام «مجید طاهری» را آزاد کند.

آقای طاهری به جرم نقض قوانین یکجانبه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا به تحمل 16 ماه حبس محکوم شده بود. مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز گفته ایشان از 33 سال پیش ساکن آمریکا است و در ایالت فلوریدا طبابت می‌کند.

او روز 17 اردیبهشت‌ماه هم اعلام کرد سوئیس به عنوان حافظ منافع این کشور در ایران خواستار تمدید مرخصی مایکل وایت شده است. «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز 29 اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا مایکل وایت را به مرخصی پزشکی فرستاده است.

«مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز 13 خردادماه مبادله «سیروس عسگری»، دانشمند ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا با «مایکل وایت» را رد کرد.

اورتگاس در مصاحبه با پایگاه نشنال‌اینترست گفت: «همان‌طور که وزارت خارجه ایران امروز تأیید کرد آقای عسگری مشارکتی در هیچ برنامه مبادله زندانی با ایران نداشته است.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها