محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

اصولگرایان| نقش جامعه روحانیت مبارز در اردوگاه اصولگرایان کمرنگ شده است

محمدتقی رهبر گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر نقش جامعه روحانیت مبارز کمرنگ شده است و مثل گذشته در مسائل نقش‌آفرینی ندارد. در واقع خود اعضای جامعه باید برای اثرآفرینی تلاش کنند؛ یعنی چنین نیست که دیگران بیایند و جامعه روحانیت را به تشکلی تاثیرگذار تبدیل کنند.

اصولگرایان| نقش جامعه روحانیت مبارز در اردوگاه اصولگرایان کمرنگ شده است
کد خبر: 409939
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصولگرایان در فضای سیاسی امروز ایران وضع بهتری نسبت به اردوگاه رقیب خود ندارند. شاید یکی از مهم‌ترین تشکل‌های مربوط به اصولگرایان که می‌تواند شاهدی بر این مدعا باشد، جامعه روحانیت مبارز است. غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز، در حالی از گسترش تشکیلات شورای مرکزی این جامعه روحانی از 25 نفر به حدود 70 نفر خبر می‌دهد که این تشکیلات در سال‌های اخیر رو به افول گذاشته است. به طوری که در انتخابات دوم اسفند 98، در مناسبات انتخاباتی اصولگرایان تاثیرگذاری‌ این تشکل قدیمی به سطح «مشاوره» تنزل کرد.

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین در این خصوص اظهار داشت: قبل از کرونا در جلسه‌ای تصمیم گرفته شد جامعه روحانیت مبارز گسترش پیدا کند و در شهرستان‌ها هم فعالیتی جدی داشته باشیم. البته بنده با اینکه تعداد اعضای شورای مرکزی به عدد 70 برسد مخالفم. مهم البته این است که جامعه روحانیت مبارز به تشکلی فراگیر تبدیل شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر نقش جامعه روحانیت مبارز کمرنگ شده است و مثل گذشته در مسائل نقش‌آفرینی ندارد. در واقع خود اعضای جامعه باید برای اثرآفرینی تلاش کنند؛ یعنی چنین نیست که دیگران بیایند و جامعه روحانیت را به تشکلی تاثیرگذار تبدیل کنند.

او توضیح داد: برای اینکه بتوانیم مثل قبل موثر باشیم لازم است نسبت به مسائل مربوط به کشور حساس باشیم و اعلام موضع کنیم. همچنین باید در جمع‌های مختلف حضور داشته باشیم و امر و نهی کنیم. متاسفانه در چند سال اخیر طوری کار کرده‌ایم که نقش جامعه روحانیت خیلی مبارز کمرنگ شده است.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: همین کمرنگ شدن باعث شد در انتخابات اسفندماه گذشته در مناسبات انتخاباتی اصولگرایان فقط نقشی مشاوره‌ای داشته باشیم و دیگر به مانند انتخابات‌های پیش نتوانیم نقشی موثر ایفا کنیم. البته آقای تقوی از طرف جامعه در لیست انتخاباتی قرار گرفت و الان هم در مجلس حضور دارد.

او تاکید کرد: روحانیت در نظام اسلامی جایگاهی فاخر و تاثیرگذار دارد. به همین دلیل باید به طور جدی به فکر بازسازی جامعه روحانیت باشیم و منتظر نمانیم دیگران برای ما کاری انجام دهند.

محمدتقی رهبر در پایان گفت‌:‌ آنچه انسان را مطرح و موثر می‌کند کار بزرگ است؛ یعنی کسی بزرگ نگردد، مگر ز کار بزرگ.

چکیده گفت‌وگو با محمدتقی رهبر

-جامعه روحانیت مبارز متاسفانه در انتخابات مجلس و در مناسبات انتخاباتی اصولگرایان فقط نقشی مشاوره‌ای داشت

-باید به طور جدی به فکر بازسازی جامعه روحانیت باشیم و منتظر نمانیم دیگران برای ما کاری انجام دهند

-روحانیت در نظام اسلامی جایگاهی فاخر و تاثیرگذار دارد

-جامعه روحانیت مبارز باید به تشکلی فراگیر تبدیل شود

-با افزایش تعداد اعضای شورای مرکزی به 70 نفر مخالفم

-روحانیت باید نسبت به مسائل مربوط به کشور حساس باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها