کد خبر: 411516
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۳:۴۵:۳۱
| |

اختلاف در انتخابات ریاست خانه احزاب بر سر چه بود؟

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان درباره حواشی انتخابات رئیس جدید خانه احزاب بیان کرد: چون از مسمومیت جلسه مطلع شده بودم، علی‌رغم میل باطنی خود، از حضور در انتخابات انصراف و به رای حداقلی جمع حاضر در جلسه تمکین و برای جلوگیری از ایجاد تنش از شرکت در این انتخابات خودداری کردم.

اختلاف در انتخابات ریاست خانه احزاب بر سر چه بود؟
کد خبر: 411516
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۳:۴۵:۳۱

اعتمادآنلاین| قدرتعلی حشمتیان رئیس ادوار خانه احزاب ایران و دبیرکل حزب مستقلین و اعتدالگرایان درباره اتفاقات پیش آمده در جلسه دوشنبه 19 خرداد شورای مرکزی خانه احزاب گفت: این جلسه بسیار مسموم بود، برای همین در آخرین لحظات از کاندیداتوری ریاست خانه احزاب انصراف دادم.

حشمتیان ادامه داد: در جلسه دوهفته پیش فراکسیون مستقلین و اعتدالگرایان، با اکثریت آرا قرار بر این بود که بنده در صحن شورای مرکزی کاندیدا شوم که چون متوجه شدیم دو جریان دیگر یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان تصمیم گرفته اند بر خلاف ماده 9 اساسنامه که اعضای شورای مرکزی باید از بین دبیران کل احزاب و کادر رهبری باشند، آقای شهاب الدین صدر را که تفکر اصولگرایی دارد و دبیرکل حزب هم نیست کاندیدای ریاست کنند، به همین خاطر مستقلین و اعتدالگرایان در جلسه شورای مرکزی شرکت نکردند.

او در ادامه گفت: در جلسه دوشنبه هم سه نفر یعنی صدر، ایرانی و من نامزد رسیدن به ریاست شده بودیم. قرار دوستان فراکسیون این بود که در صحن شورای مرکزی من مطرح شوم که آقایان صدر و ایرانی تمکین نکردند و چون فضای این جلسه هم مسموم بود و اکثر نفرات از جمله آقایان غفوری فرد، کواکبیان، علیخانی، مفتح، حسینی، صوفی، نیکی ملکی، تبرایی و خانم‌ها مولاوردی و راکعی و برخی دیگر در جلسه غایب بودند، انصراف دادم و در انتخابات ریاست خانه احزاب شرکت نکردم.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان افزود: حاضرین که 16 نفر بودند در نهایت 8 رای به آقای صدر و6 رای به آقای ایرانی و2 نفر هم رای سفید دادند و برای اولین بار در تاریخ خانه احزاب ایران به علت لجاجت و بغضی که برخی اصلاح طلبان داشتند به همراهی عده‌ای اصولگرا، یک نفر اصولگرای شاخص را برای سال پیش رو پیشنهاد، حمایت و انتخاب کردند.

حشمتیان همچنین گفت: بنده نیز، چون از مسمومیت جلسه مطلع شده بودم، علی رغم میل باطنی خود، از حضور در انتخابات انصراف و به رای حداقلی جمع حاضر در جلسه تمکین و برای جلوگیری از ایجاد تنش از شرکت در این انتخابات خودداری کردم و برای آقای صدر آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها