نماینده وزیر بهداشت:

اعتبارات ویژه‌ای برای مقابله با کرونا به خوزستان اختصاص می‌یابد

نماینده ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت اعتبار ویژه‌ای برای خوزستان جهت مقابله با ویروس کرونا از سازمان برنامه و بودجه دریافت خواهد کرد.

اعتبارات ویژه‌ای برای مقابله با کرونا به خوزستان اختصاص می‌یابد
کد خبر: 414966
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۴:۴۰:۴۱

اعتمادآنلاین| علیرضا افشار پنجشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی «سلامت خونه» از صدا و سیمای مرکز خوزستان به آخرین اقدامات برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان خوزستان و اعضای ستاد مبارزه با کرونا برگزار شد، دستورهای وزیر بهداشت ابلاغ شد که امید است با عنایت ویژه وزارت شرایط درمانی در این استان ارتقا پیدا کند.

وی افزود: قدردانی از پرسنل کادر درمانی و پرستاری، بحث تبدیل وضعیت شغلی، پرداخت فوق العاده ویژه به کادر درمانی و پاداش‌های خاص به پرسنل درگیر با بیماری کرونا از جمله دستورات وزیر بهداشت و درمان بودند که در خوزستان اجرایی می‌شوند.

نماینده ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور اجرایی کرونا در خوزستان ادامه داد: پرداخت معوقات کادر درمان، تکمیل بیمارستان‌های استان نظیر بیمارستان طالقانی، اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان، ولیعصر(عج) بهبهان و تامین تجهیزات پی سی آر نظیر آمبولانس از جمله دستورات وزیر بودند که به مسوولان استان ابلاغ شدند.

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبار لازم برای حمایت از مراکز درمانی که با شرایط کرونا با کاهش درآمد مواجه شدند در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

افشار همچنین با اشاره به احتمال افزایش محدودیت‌ها در استان خوزستان گفت: تصمیمات در این زمینه به ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در استان واگذار شده و براساس شرایط مسوولان این استان می‌توانند تصمیم گیری کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان استان خوزستان به تازگی جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتند که تفاهم‌نامه‌های خوبی در این جلسه امضا شد که بی‌شک نوید روزهای خوبی برای این استان است.

نماینده ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور اجرایی کرونا در خوزستان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه کاره در حوزه بهداشت و درمان یکی از مطالبات جدی نمایندگان استان بود که امید است با این اقدام کیفیت خدمات‌دهی در سطح خوزستان ارتقا یابد.

وی بیان کرد: اکنون بودجه مناسبی برای مقابله با کرونا اختصاص یافته و وزارت بهداشت قرار است برای استان خوزستان از سازمان برنامه و بودجه اعتبارات قابل توجهی دریافت کند.

افشار گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان‌های قم و گیلان در زمینه اختصاص بودجه تا اندازه‌ای هیجانی عمل شد اما اکنون حساب شده‌تر جلو می‌رویم.

وی با اشاره به حضور جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در خوزستان افزود: این تلاشگران به رغم گرفتاری‌های شغلی که در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران داشتند به محض اینکه خوزستان را نیازمند کمک دیدند درنگ نکردند و با روحیه جهادی در استان حضور یافتند.

نماینده ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور اجرایی کرونا در خوزستان عصر پنجشنبه نیز با اعضای ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اهواز جلسه ای را برگزار و در خصوص آخرین اقدامات برای پیشگیری از شیوع ویروس در استان تصمیم گیری کردند.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده‌اند.

همچنین پیش از این سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرده ستاد ملی مقابله با کرونا به استان خوزستان اجازه داد درصورت ضرورت، محدودیت‌هایی در شهرهای با وضعیت قرمز اعمال شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها