کد خبر: 419119
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۲:۲۵:۲۴
| |

حسن هانی‌زاده:

ایران در تقویت دفاع هوایی سوریه نقش مهمی ایفا خواهد کرد

تحلیلگر سیاسی منطقه غرب آسیا مطرح کرد: قانون قیصر یا سزار که علیه سوریه اعمال شده یک تصمیم عجولانه، غیرمنطقی و ظالمانه است و اهمیتی هم برای دو کشور ایران و سوریه نخواهد داشت.

ایران در تقویت دفاع هوایی سوریه نقش مهمی ایفا خواهد کرد
کد خبر: 419119
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۲:۲۵:۲۴

اعتمادآنلاین| حسن هانی‌زاده تحلیلگر سیاسی منطقه، درباره امضای توافقنامه نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه گفت: امضای توافقنامه نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در راستای تقابل با توطئه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت قابل تجزیه و تحلیل است. سفر اخیر سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به دمشق و امضای توافقنامه همکاری نظامی با علی عبدالله ایوب، وزیر دفاع سوریه، فصل جدیدی در روابط استراتژیک ایران و سوریه خواهد گشود. به اعتبار این که سوریه یکی از مهم‌ترین کشورهای عضوِ محور مقاومت است و ارتباط تنگانگی نیز با جریان‌های مقاومت اسلامی منطقه دارد و به همین دلیل از سال 2011 تاکنون، سوریه همواره مورد حملات رژیم صهیونیستی و همزمان گروهک‌های تروریستی قرار داشت.

او افزود: بحرانی که سوریه طی 9 سال گذشته با آن دست به گریبان بوده صرفا به دلیل مواضع، سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی و مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده است. از آن جایی که سوریه طی 4 دهه گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان عمقِ استراتژیک جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود کما اینکه ایران نیز، عمر استراتژیک سوریه به شمار می‌رود و دو کشور در طول 4 دهه گذشته، همکاری‌های تنگاتنگی در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگ داشتند. به همین دلیل در طول 9 سال گذشته، رژیم صهیونیستی در ماه به طور متوسط، 22 حمله هوایی علیه سوریه داشته و این موجب شده که رژیم صهیونیستی برای تحریم ساختارهای سوریه اقدام کند و بعد از افزایش حجم حملات هوایی رژیم صهونیستی علیه سوریه، ایران وارد میدان شد و به عنوان یک سند راهبردی با دولت سوریه این مسئولیت و مأموریت را بر عهده گرفت که در تقویت دفاع هوایی سوریه و پدافند هوایی، سوریه اقدام کند.

این تحلیلگر سیاسی منطقه غرب آسیا ادامه داد: بنابراین از آن جایی که ایران در تولید سلاح‌های ضدهوایی و دفاع هوایی از پیشرفت‌های قابل قبولی در دنیا برخوردار است، متعهد شده که دفاع هوایی سوریه در مقابل تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی را تقویت کند و به همین دلیل شاهدیم که یک نوع جریان‌سازی، تأثیر آمریکا و برخی رژیم‌های عربی و رژیم صهیونیستی علیه سفر سردار محمد باقری به سوریه شکل گرفت ولی از این پس سوریه در مقابل تجاوزات رژیم صهونیستی از توانمندی‌های بالایی برخوردار خواهد بود و ایران در کنار سوریه، همچنان که در طول 9 سال گذشته باقی مانده و در صحنه حضور داشته همچنان در تقویت دفاع هوایی سوریه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.


او با اشاره به تصویب قانون سزار علیه سوریه از سوی آمریکا و توافقنامه نظامی ایران و سوریه تاکید کرد: قانون قیصر یا سزار که علیه سوریه اعمال شده یک تصمیم عجولانه، غیرمنطقی و ظالمانه است و اهمیتی هم برای دو کشور ایران و سوریه نخواهد داشت؛ این باعث می‌شود سوریه بتواند به فضای جدیدی برای شکستن این محاصره ظالمانه ورود کند و بتواند، شرایطی فراهم کند که تحریم‌های ِسزار کم رنگ شود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها