کد خبر: 425880
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۶:۱۵:۰۰
| |

سخنگوی دولت:

پیش‌فروش نفت یکی از طرح‌های گشایش اقتصادی دولت است

سخنگوی دولت گفت: از مدت‌ها قبل یکی از برنامه‌های دولت طرح پیش‌فروش نفت بوده است که از چند ماه گذشته در کمیسیون‌های مختلف و ستاد اقتصادی دولت بررسی شده است.

پیش‌فروش نفت یکی از طرح‌های گشایش اقتصادی دولت است
کد خبر: 425880
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی دولت تصریح کرد: گشایش اقتصادی، سلسله بحث‌ها و طرح‌هایی است که موضوع طرح پیش‌فروش نفت یکی از آن‌ها است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در مورد گشایش اقتصادی مطرح‌شده توسط دولت و آیا این طرح با موضوعات بین‌المللی گره خورده یا خیر، گفت: گشایش اقتصادی مطرح شده با مباحث پیرامون مسائل خارجی ارتباطی ندارد و مبتنی بر تصمیم‌گیری‌هایی است که به طور مداوم برای مقابله با تنش‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکا، تنش‌های اقتصادی ناشی از تاثیرات کرونا به اقتصاد و همچنین پویایی بازار بورس و کنترل بازارهای سرمایه و کالا، افزایش تولید داخلی و حفظ مشاغل موجود و ایجاد مشاغل جدید و بهبود زندگی و معیشت مردم اتخاذ می شود.

وی ادامه داد: دولت در تداوم سلسله سیاست‌های اقتصادی خود برای غلبه بر این بحران‌ها، طرح‌های مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از آنها نشاط و عمق بخشیدن به بورس و هدایت نقدینگی در جامعه به سمت سرمایه‌گذاری‌های جدید و همچنین منتفع شدن عموم مردم دارای سرمایه‌های خرد است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بر همین اساس از مدت‌ها قبل یکی از برنامه‌های دولت طرح پیش‌فروش نفت بوده است که از چند ماه گذشته در کمیسیون‌های مختلف و ستاد اقتصادی دولت بررسی شده است. این طرح اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کند که یکی از آنها علاوه بر جمع‌آوری و پیشگیری از هجوم نقدینگی به سایر کالاها، امکان سرمایه‌گذاری جدید در سایر بخش‌ها ازجمله نفت و گاز را فراهم می‌کند.

ربیعی تاکید کرد: خوشبختانه کلیات این طرح مورد توافق سایر قوا هم قرار گرفته و از ابتدا به نحوی طراحی شده که دولت‌های آینده نیز بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین با اجرای این طرح، مردمی که سرمایه‌های خرد و اندک دارند نیز از آن منتفع خواهند شد. همان‌گونه که اشاره کردم گشایش اقتصادی، سلسله بحث‌ها و طرح‌هایی است که موضوع طرح پیش‌فروش نفت یکی از آن‌ها است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها