اعتراضات بلاروس| پوتین قول همکاری داد

رئیس جمهور بلاروس گفت، در تماس تلفنی روز شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از این کشور قول گرفته تا در صورت لزوم، کمک کامل و جامعی را به منظور تضمین امنیت بلاروس برای آن فراهم کند.

اعتراضات بلاروس| پوتین قول همکاری داد
کد خبر: 426555
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۰۹:۵۱:۴۹

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، مکالمه پوتین و الکساندر لوکاشنکو در حالی انجام شد که ده‌ها هزار نفر از مردم، بار دیگر به خیابان‌های "مینسک" آمدند تا خواستار استعفای لوکاشنکو و پیوستن کارکنان بخش دولتی بلاروس، به موج اعتصابات و اعتراضات گسترده شوند.

لوکاشنکو که به فریب‌کاری در انتخابات یکشنبه گذشته متهم شده، قبل‌تر نیز از پوتین درخواست کمک کرده بود؛ چرا که در حال دست و پنجه نرم کردن با با بزرگ‌ترین چالش در دوران 26 ساله حکومت خود و تهدید تحریم‌های جدید غرب است.

این در حالی است که رابطه بین این دو متحد قدیمی، از پیش از انتخابات دچار تقلا و تنش شده بود، زیرا روسیه یارانه‌هایی که دولت لوکاشنکو را سرپا نگه داشته، کاهش داده است. روسیه، بلاروس را به عنوان یک سپر استراتژیک علیه ناتو و اتحادیه اروپا در نظر می‌گیرد.

خبرگزاری دولتی "بلتا" به اظهاراتی از لوکاشنکو، مبنی بر آن ارجاع داد که "روسیه در اولین درخواست، کمک کامل و جامعی را تأمین می‌کند تا امنیت بلاروس را در سایه تهدیدات نظامی خارجی تضمین کند".

بیانیه کرملین اشاره‌ای به چنین کمکی نکرد، اما گفت هر دو طرف اطمینان داده‌اند که تمام مشکلات بلاروس به زودی حل خواهد شد.

بیانیه‌های هر دو طرف بلاروس و روسیه، اشاره‌ای به "وضعیت متحد" بین این دو کشور داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها