چند نفر اصولگرا نامزد انتخابات 1400 می‌شوند؟ / ترقی: 5 نفر نظامی در میان نامزدهای اصولگرایان است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: به هر حال حدود 15 نفر کاندیدایی که مطرح هستند شاید 5 نفر نظامی هستند.

چند نفر اصولگرا نامزد انتخابات 1400 می‌شوند؟ / ترقی: 5 نفر نظامی در میان نامزدهای اصولگرایان است
کد خبر: 432030
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ ۰۹:۲۰:۳۱

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، درباره برنامه‌های اصولگرایان برای انتخابات 1400 گفت: هنوز هیچ جلسه جامع و کاملی در ارتباط با انتخابات 1400 از سوی جریانات اصولگرا تشکیل نشده بلکه فقط احزاب، جلسات و برنامه‌هایی را در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار کرده و در حال برنامه‌ریزی و همفکری هستند. در واقع هنوز جلسه‌ای عمومی متشکل از همه جریانات اصولگرا درباره مصداق‌ها و برنامه ها، تشکیل نشده است.

او درباره نقش شورای ائتلاف افزود: شورای ائتلاف کار سازماندهی قبلی‌اش را حفظ کرده و در حال چیدن مقدمات کار است منتهی در حال حاضر، اولویت را به بحث شوراها و انتخابات میان دوره‌ای مجلس داده است. به بیانی دیگر این کارها را در حال حاضر سامان می‌دهد تا به بحث انتخابات ریاست جمهوری 1400 در زمان خودش، ورود کند.

او در این باره که حضور چهره‌های نظامی اصولگرا برای انتخابات 1400 بسیار پررنگ است، تصریح کرد: به هر حال لازم است نامزدها، از جریان‌های مختلف اصولگرا و از چهره‌های متنوع مطرح شوند تا جامعه با چهره و مواضع آنها به مرور آشنا شود اما طبیعتا، تصمیم گیری در نهایت براساس اقتضائات شرایط سیاسی کشور و همچنین ویژگی‌ها و مختصاتی که دولت جوان انقلابی و حزب‌اللهی که مورد نظر مقام معظم رهبری است، خواهد بود. بنابراین این یک ضرورتی است که مشخص شود، ما چهره های متنوعی داریم. درباره چهره های متنوع باید گفت وقتی که مجلس شرایط انتخاب شوندگان، تصمیمات و پیشنهادات خود را در این باره نهایی کرد و در عین حال تعریف جدید شورای نگهبان از رجال سیاسی و مذهبی هم اعلام شود، طبیعتا آن وقت، تطبیقش با افراد مختلف امکان پذیر خواهد بود اما در حال حاضر، صرفا مطرح شدن این افراد برای این است که مشخص شود که ما چهره های متنوع و کافی را برای عرضه کردن به مردم، داریم.

ترقی در این باره که چهره‌های نظامی بر کاندیداهای دیگر غالب هستند، تشریح کرد: چهره‌های نظامی آنچنان غالب نیستند چراکه چهره‌های غیرنظامی هم تعدادشان کم نیست و به هر حال حدود 15 نفر کاندیدایی که مطرح هستند شاید 5 نفر نظامی هستند. این موضوع هم به شرایط کشور بستگی دارد که یک بخشی از آن برمی گردد به انتخابات آمریکا که چه شرایطی ما در منطقه و جهان پیدا می‌کنیم و طرف مان، چه کسی است. از این رو اینها همه بر تصمیم گیری‌های آینده تاثیر قابل توجهی دارد.

او اضافه کرد: وقتی ما می گوییم یک دولت جهادی نیاز داریم که یک حرکت جهشی را در امور اجرایی کشور داشته باشیم که عقب ماندگی‌ها را جبران کند؛ این نیروهای جهادی عمدتا مثلا تجلی‌اش در نیروهای نظامی هستند که ظرف این مدت هم خودشان را نشان دادند که می‌توانند، بسیجی وار و جهادی وار کار را در اجرا، پیش ببرند.

این عضو شورای مرکزی موتلفه در پاسخ به این سوال که این 10، 15 نفری که نام بردید تعداد کاندیداهای اصولگرایان هستند؟ عنوان کرد: بله همینطور است حداقل در میان اصولگرایان، 15 نفر کاندیدا مطرح هستند و در آن جناح هم، افراد مختلفی مطرح هستند که در مجموع، نزدیک به 30 نفر مطرح هستند.

او درباره اسامی این کاندیداها و اینکه کدام چهره شانس بیشتری دارد؟ بیان کرد: اینکه کدام نامزد شانس بیشتری دارد هیچ ارزیابی صورت نگرفته که بخواهیم مبتنی بر یک نظرسنجی یا پایش اجتماعی مطرح کنیم. مسلم است که گرایش مردم بیشتر به سمت کسانی است که هم جدید باشند و هم از نظر توانمندی و کارآمدی، آزموده باشند در عین حال مردم نیز آن فرد را بشناسند و به توانمندی هایش، اطمینان داشته باشند. شرایط کنونی کشور ما شرایطی است که ما به سمت یک دولت کارآمد باید برویم. در حال حاضر کارآمدی، به یک مولفه امنیت کشور تبدیل شده و اگر به مساله کارآمدی توجه جدی نشود، نارضایتی مردم افزایش پیدا می کند و این دغدغه همه نیروهای اصول گرا در کشور است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها