عضو کمیسیون امنیت ملی:

آمریکا مستندات حقوقی لازم برای فعالسازی مکانیسم ماشه را ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند مکانیسم ماشه را فعال کنند؛ چراکه هیچ‌گونه مستندات حقوقی در این رابطه ندارند؛ ضمن اینکه اروپایی‌ها هم اگر بخواهند همراه ایالات متحده شوند از مسیر عقلانیت خارج شده‌اند.

آمریکا مستندات حقوقی لازم برای فعالسازی مکانیسم ماشه را ندارد
کد خبر: 433622
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۱۴:۱۲:۴۵

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند مکانیسم ماشه را فعال کنند؛ چراکه هیچ‌گونه مستندات حقوقی در این رابطه ندارند؛ ضمن اینکه اروپایی‌ها هم اگر بخواهند همراه ایالات متحده شوند از مسیر عقلانیت خارج شده‌اند.

محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به صحبت‌های پامپئو در رابطه با فعالسازی مکانیسم ماشه در هفته آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیش بوده ترامپ به دنبال این است تا با فشارهای حداکثری علیه کشورمان بتواند از این مسئله بهره‌برداری تبلغاتی کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا استدلال و مستندات حقوقی لازم را برای فعالسازی مکانیسم ماشه در دست ندارد و حتی کشورهای اروپایی که همپیمانان او نیز هستند مخالفتشان را با این مسئله اعلام کردند و اگر بخواهد این اقدام را انجام دهد با توجه به اینکه هیچ ادله‌ای برای انجام این کار ندارد؛ طبیعتا افکارعمومی دنیا به این اقدام واکنش نشان خواهند داد.

این نماینده مردم در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال دارد که اروپایی‌ها برای فعالسازی مکانیسیم ماشه همراه آمریکا شوند، تاکید کرد: اروپایی‌ها اگر می‌خواهند مسیر عقلانیت را در پیش بگیرند باید مخالفت صریح خود را با این اقدام اعلام کنند در غیر این صورت می‌بایست هزینه بی‌منطقی آمریکایی‌ها را بپردازند.

نماینده مردم مشکین شهر در ادامه افزود: اما اروپایی‌ها در یک ماه اخیرمسیر جداگانه‌ای را از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا دنبال کردند؛ بنابراین اروپایی‌ها باید در این دوراهی یک مسیر درست را برای حفظ اعتبار خود برگزینند و اگر بخواهند در برابر خواسته‌های نامشروع آمریکا قد علم کنند باید استقلال خود را همچون سال‌های گذشته زیر سوال ببرند.

منبع: خانه ملت


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها