کد خبر: 434238
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۴:۵۷:۴۹
| |

معاون هنری وزارت ارشاد:

یکی از دلایل ضعف تئاتر امروز، کمبود سالن نمایش است

حسینی گفت: هر نقطه‌ای که بتوان سالنی برای اجرای نمایش مهیا کرد، فرصتی برای ارائه آثار فکری، فرهنگی و هنری فراهم می‌شود.

یکی از دلایل ضعف تئاتر امروز، کمبود سالن نمایش است
کد خبر: 434238
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۴:۵۷:۴۹

اعتمادآنلاین| سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره وضعیت فعلی هنر تئاتر، گفت: تئاتر ایران و سرمایه‌های انسانی این هنر در این چهل سال، رشد قابل توجهی داشته اند؛ به طوری که نیرو‌هایی در دل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزشگاه‌ها تربیت شده‌اند که می‌توانند نام ایران را بلندآوازه کنند.

وی افزود: در سال گذشته 6415 عنوان تئاتر مجوز اجرا گرفته و بیش از 99 هزار اجرا روی صحنه رفته است. این تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های تئاتر ایران است و حدود 25 درصد از هنرمندان و فارغ التحصیلان این هنر را پوشش می‌دهد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یکی از دلایل ضعف در تئاتر امروز، کمبود سالن برای اجرای آثار هنری و نمایشی است؛ بنابراین هرجا و هر نقطه‌ای که بشود سالنی برای اجرای نمایش مهیا کرد، فرصتی برای ارائه آثار فکری، فرهنگی و هنری خواهد بود. آثاری که در نهایت به رشد و اعتلای هنر کشورمان کمک می‌کند.

حسینی در پاسخ به اینکه آیا وزارت ارشاد امسال برنامه‌ای برای بازگشایی سالن‌های جدید تئاتر دارد یا نه، گفت: سالن‌های مجموعه وزارت ارشاد در مجموعه‌های فرهنگی طبق برنامه در حال ساخت هستند.

برنامه معاونت هنری بیشتر مرمت سالن‌هایی است که این روزها در حال استفاده‌اند؛ هم چنان که در سال گذشته سالن اصلی تئاترشهر مرمت شد و بقیه سالن‌های این مجموعه در حال تعمیر هستند.

معاون هنری وزارت ارشاد درباره کمک‌ دولت به اهالی تئاتر در شرایط کرونایی فعلی بیان کرد: بخشی از کمک‌ دولت به تئاتری‌ها همچون سایر مشاغل آسیب دیده از کرونا از طریق سامانه کارا انجام می‌گیرد.

طبق آخرین آمار بیش از 20 درصد خسارات کسانی که در این سامانه ثبت نام کرده اند، تاکنون پرداخت شده است. اما این تنها کمک وزارت ارشاد به تئاتری ها نیست؛ بلکه برخی هنرمندان در سامانه تحفه هم ثبت نام کرده‌اند و مشمول کمک‌هایی خواهند شد. البته کسانی که تاکنون برای دریافت کمک در هیچ سامانه‌ای ثبت نام نکرده‌اند، هنوز فرصت دارند در سامانه تحفه اعلام خسارت کنند.

وی در پایان گفت: فکر می‌کنم طی روز‌های آینده، مبلغ 200 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر تعلق بگیرد. وزارت ارشاد دنبال این است که در روز‌های آینده کمک‌هایی از این دست به اهالی فرهنگ و هنر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها