«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| «آی وی‌وی» اولین فیلم مربوط به ویروس کرونا را می‌سازد

«آی وی‌وی» هنرمند چینی فعال در حوزه مسائل اجتماعی اعلام کرد در صدد ساخت فیلمی راجع به فاجعه انسانی شیوع ویروس کرونا در چین است تا نحوه تعامل این کشور برای مقابله با این ویروس را به تصویر بکشد.

ویروس کرونا| «آی وی‌وی» اولین فیلم مربوط به ویروس کرونا را می‌سازد
کد خبر: 434553
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «آی وی‌وی» هنرمند چینی فعال در حوزه مسائل اجتماعی اعلام کرد در صدد ساخت فیلمی راجع به فاجعه انسانی شیوع ویروس کرونا در چین است تا نحوه تعامل این کشور برای مقابله با این ویروس را به تصویر بکشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی خبر دادند، آی وی‌وی گفته است قصد دارد برای مقابله با موج تبلیغاتی دولت چین حقایق مربوط به نحوه قرنطینه کردن مردم در شهر ووهان چین را جلوی دوربین ببرد.

او می‌گوید تلاش‌ بسیار زیادی برای دستیابی به اطلاعات دقیق در مورد نحوه قرنطینه کردن و شرایط دوره قرنطینه شهر ووهان انجام داده و در این زمینه از زنجیره دوستان و آشنایان خود در میان هنرمندان، فعالان اجتماعی و افراد داوطلب استفاده کرده است.

او توضیح می‌دهد که فیلمش به دنبال نشان دادن دروغ برنامه تبلیغاتی دولت چین و محدود کردن آزادی‌های افراد در چارچوب مبارزه با ویروس کروناست.

آی وی‌وی ادامه می‌دهد: ما بیمارانی را می‌بینیم که تظاهر به بهبود می‌کنند، اما حق ندارند از بیمارستان خارج شوند. داستان کارگری که برای کمک به ساخت یک بیمارستان جدید آمد اما بعد از آن به فردی آواره تبدیل شد که حق بازگشت به خانه‌اش را ندارد. از سویی خانواده‌هایی از حق دفن مردگان خود محروم شدند.

این هنرمند در آخر می‌گوید: بی‌شک چین به خوبی پی برد که چگونه باید شیوع این بیماری کشنده را با توان بسیار بالایی در مقایسه با دیگر کشورها مهار کند، اما باید به ماهیت جامعه و فداکاری‌ای که مردم کشور از خود نشان دادند نیز پرداخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها