«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا | بازگشت ترامپ به کمپین انتخاباتی

در روزهای پس از ابتلای ترامپ به ویروس کرونا مهم‌ترین سوال این بوده که آیا او سلامت جسمانی لازم را برای ادامه کمپین انتخاباتی دارد یا نه. سوالی که ترامپ دوشنبه‌شب در فلوریدا تا حدودی به آن پاسخ داد.

انتخابات آمریکا | بازگشت ترامپ به کمپین انتخاباتی
کد خبر: 438732
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - در روزهای پس از ابتلای ترامپ به ویروس کرونا مهم‌ترین سوال این بوده که آیا او سلامت جسمانی لازم را برای ادامه کمپین انتخاباتی دارد یا نه. سوالی که ترامپ دوشنبه‌شب در فلوریدا تا حدودی به آن پاسخ داد.

***

به گزارش اعتمادآنلاین ،‌ به نقل از نیویورک تایمز، ترامپ که مشتاق بود سلامت خود را پس از بستری شدن در بیمارستان بر اثر کرونا نشان دهد دوشنبه‌شب به وقت محلی در فلوریدا به کمپین انتخاباتی بازگشت. او به مدت یک ساعت در ایالتی سخنرانی کرد که مشاورانش معتقدند باید در انتخابات نوامبر در آن پیروز شود، اما رأی‌دهندگانش پس از اولین مناظره انتخاباتی از او دلسرد شده‌اند.

سخنرانی در فلوریدا

ترامپ که در فرودگاه بین‌المللی اورلندو سنفورد سخنرانی می‌کرد مدعی شد کاملاً بهبود یافته و در مقابل ویروس کرونا ایمن است. ادعایی که هیچ پشتوانه علمی قطعی‌ای برای آن وجود ندارد. ترامپ گفت: «احساس می‌کنم بسیار قدرتمندم.»

ترامپ

واکنش ترامپ به پاندمی کرونا- که تاکنون جان حدود 214 هزار آمریکایی را گرفته است- اکنون به بزرگ‌ترین تهدید برای انتخاب مجددش تبدیل شده، و این در حالی است که او بدون هیچ مدرکی ادعا کرد رقیب دموکراتش جوزف آر بایدن واکسن کرونا را به تاخیر خواهد انداخت و پاندمی را طولانی‌تر خواهد کرد.

بایدن

او گردهمایی‌های کوچک و با فاصله اجتماعی کمپین بایدن را مسخره کرد و از کمپین انتخاباتی خود برای اینکه جمعیت گسترده‌ای را در تجمعات گرد هم آورده‌اند قدردانی کرد و آنها را «نظرسنجی‌های واقعی» خواند.

ورود دونالد ترامپ به فلوریدا تنها چند ساعت پس از آن انجام شد که پزشک کاخ سفید، دکتر شان کانلی، اعلام کرد آزمایش آنتی‌ژن رئیس‌جمهور در طول روزهای اخیر منفی بوده است.

ترامپ

این در حالی است که کارشناسان هشدار داده‌اند، دقت این آزمایش‌ها هنوز به صورت دقیق مورد بررسی قرار نگرفته است تا مطمئن شویم ویروس کرونا دیگر در بدن رئیس‌جمهور وجود ندارد و او امکان انتقال ویروس به دیگران را نخواهد داشت.

گردهمایی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

بسیاری از طرفداران ترامپ در این گردهمایی ماسک نداشتند، از جمله بسیاری از افرادی که برای ایستادن پشت تریبون ترامپ و در مقابل دوربین‌های تلویزیونی انتخاب شده بودند.

روی صحنه ترامپ سوالاتی حول محور اینکه «آیا در صورت شکست با انتقال صلح‌آمیز قدرت موافقت می‌کند یا نه؟» را به تمسخر گرفت.

او ادعا کرد که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی او در سال 2016 جاسوسی کرده است.

ترامپ اضافه کرد: «ما پس از انتخابات به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد. این موضوع دلیل دیگری است بر اینکه بیرون بروید و رأی بدهید.»

در بخش بزرگی از سخنرانی، ترامپ به روال سابق خود بازگشت و در مورد کشتن تروریست‌ها و کشیدن دیوار در مرز جنوبی رجزخوانی و رسانه‌های خبری را متهم به کلاهبرداری کرد.

او همچنین به نامزدی خود برای صلح نوبل افتخار کرد- در حالی که برنده جایزه نوبل صلح امسال برنامه جهانی غذا معرفی شده است- و از رسانه‌ها انتقاد کرد که اهمیت کافی به نامزدی او نداده‌اند با اینکه در سال 2009 اعطای جایزه صلح نوبل به اوباما را پوشش داده‌اند.

آیا ترامپ می‌تواند کمپین انتخاباتی خود را ادامه دهد؟

در اولین سخنرانی پس از بیماری حامیان و منتقدان ترامپ احتمالاً به اینکه رئیس‌جمهور چطور به نظر می‌رسید و صدایش چطور بود نیز، به اندازه سخنانی که مطرح کرد، توجه داشتند.

ترامپ

این سوال که آیا او به اندازه کافی سالم است تا بتواند به طور مرتب در یک اجرای کامل ترامپی- معمولاً حداقل 90 دقیقه سخنرانی- بدون ضعف موفق باشد سوالی است که تا روز انتخابات در تاریخ سوم نوامبر پابرجا خواهد بود.

سخنرانی دوشنبه‌شب او در فلوریدا هرچند با صدایی خشدار اما 65 دقیقه به طول انجامید و روشن شد ترامپ همچنان همان ترامپ همیشگی است و کمپین انتخابتی او به روال سابق بازگشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها