کد خبر: 439223
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۰۹:۳۱:۰۰
| |

رضا تقوی، نماینده تهران در مجلس یازدهم:

احتمال وضع مجدد قانون اعدام برای قاچاق موادمخدر وجود دارد

رضا تقوی گفت: اگر اعدام هزینه قاچاق موادمخدر را بالا ببرد و منجر به کاهش ترانزیت موادمخدر شود مجلس بار دیگر این مجازات را برای قاچاق موادمخدر وضع خواهد کرد.

احتمال وضع مجدد قانون اعدام برای قاچاق موادمخدر وجود دارد
کد خبر: 439223
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| آنچه که امروز مقامات انتظامی از آن گلایه دارند و بارها نیز در خصوص آن صحبت کرده اند پایین بودن هزینه جرم به خصوص در عرصه موادمخدر است. سردار مجید کریمی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز بر این باور است که امروز هزینه ارتکاب جرم در کشور پایین است. کسی که مرتکب جرم می شود زمانی که با او برخورد جدی نشود مجددا مرتکب جرم خواهد شد. بارها شاهد بوده ایم که افرادی به کررات دستگیر شده اند و مجددا به علت اینکه متنبه و اصلاح نشده اند مرتکب جرم می شود اما از سوی دیگر کارشناسان حقوقی با طرح مسئله آموزش و پیشگیری بر این باور هستند که مجازات شدیدتر نمی تواند منجر به اصلاح جامعه شود. این اظهارنظرها عملا قانونگذار را بر سر یک دو راهی بلاتکلیف نگه داشته است و انتخابی سخت را در پیش روی آن ها گذاشته است.

حجت الاسلام رضا تقوی، نماینده تهران در مجلس یازدهم در این خصوص گفت: کارشناسان این حوزه، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هستند. مجلس در خصوص تشدید مجازات قاچاق موادمخدر قطعا نظرات نیروی انتظامی را خواهد شنید.

او افزود: اگر اعدام هزینه قاچاق موادمخدر را بالا ببرد و منجر به کاهش ترانزیت موادمخدر شود مجلس بار دیگر این مجازات را برای قاچاق موادمخدر وضع خواهد کرد. ما به نظرات کارشناسانه نیروی انتظامی را در کمیسیون های مربوط رسیدگی می کنیم و در صورت نیاز آن ها را تبدیل به قانون خواهیم کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با مشاهده کشفیات موادمخدر در تهران احساس خطر جدی می کنیم. در خارج از کشور یک برنامه جدی تنظیم شده است تا نسل جوان و پر استعداد ما را آلوده کند.


حجت الاسلام تقوی در خصوص ناامنی، زورگیری و سرقت های خشن در تهران گفت: ما از این وضعیت ناراضی هستیم. یکی از اولین حقوق شهروندی این است که امنیت در جامعه برقرار شود. باید افرادی که امنیت مردم را به خطر می اندازند، کنترل و نواقص قوانین هر چه سریعتر برطرف شود و مجلس نیز در این راستا گام برمی دارد.

نماینده مردم در تهران در پایان تاکید کرد: مردم باید امنیت داشته باشند و این شرایط امنیتی به هیچ وجه قابل قبول نیست. این قابل قبول نیست که یک عده با قمه به خیابان ها می آیند و امنیت مردم را برهم می زنند. این نشانه ضعف حاکمیت است که یک عده از اراذل و اوباش امنیت محلات را بر هم زنند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها