کد خبر: 439800
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از اردوگاه سرخ‌های پایتخت:

بشار رسن، شجاع خلیل‌زاده و آل کثیر، مشکل این روزهای پرسپولیس

پرسپولیس این روزها وضعیت خوبی ندارد و با مشکلات متعددی دست به گریبان است.

بشار رسن، شجاع خلیل‌زاده و آل کثیر، مشکل این روزهای پرسپولیس
کد خبر: 439800
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پرسپولیس این روزها وضعیت خوبی ندارد و با مشکلات متعددی دست به گریبان است. مدیران این تیم می‌کوشند شرایط را به حالت عادی بازگردانند و یحیی گل‌محمدی هم به دنبال آماده‌سازی پرسپولیس برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران و همچنین فینال لیگ قهرمانان آسیاست. هرچند تمرینات پرسپولیس نصفه‌نیمه آغاز شده و برخی از بازیکنان به دلیل مشکلات مالی در تمرینات این تیم شرکت نکردند، اما با گذشت چند روز از آغاز برنامه تمرینی پرسپولیس اوضاع کمی بهبود یافته و حالا گل‌محمدی تقریباً تمام بازیکنانش را در اختیار دارد، البته به غیر از بشار رسن، شجاع خلیل‌زاده و عیسی آل کثیر؛ بازیکنانی که در این روزهای اخیر هر کدام به نوعی خبرساز شده‌اند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به چند خبر مهم از باشگاه پرسپولیس .

پرسپولیس

پرسپولیس به پرونده آل کثیر اعتراض کرد

بعد از گلزنی آل کثیر برابر پاختاکور ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا و راهیابی پرسپولیس به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، کمیته انضباطی AFC این بازیکن را به خاطر نوع شادی گلش به مدت 6 ماه از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. گرچه مدیران پرسپولیس اعلام کردند که شادی گل آل کثیر هیچ ربطی به نژادپرستی ندارد، باز هم موفق نشدند رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا را تغییر دهند. حالا که پرسپولیس راهی فینال آسیا شده مدیران باشگاه به رأی پرونده آل کثیر اعتراض کرده‌اند تا بتوانند شرایط را برای بازگشت آل کثیر به میادین فراهم کنند.

بنا بر گفته علیرضا قدیر مسئول امور حقوقی باشگاه، اعتراض باشگاه پرسپولیس به رأی صادره در پرونده عیسی آل‌ کثیر، روز یکشنبه به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده است.

بدین ترتیب پرسپولیس پنج روز فرصت دارد تا لایحه خود را ارسال کند و کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از آن نسبت به اخذ تصمیم اقدام خواهد کرد.

آل کثیر

شجاع ماندگار است

بعد از بازگشت پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، شجاع خلیل‌زاده قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد. او که از چند باشگاه قطری پیشنهاد داشت کوشید مدیران پرسپولیس را مجاب کند تا قراردادش را تغییر دهند. خلیل‌زاده فصل گذشته قراردادش را تمدید کرده بود منتها با وخیم شدن شرایط اقتصادی ایران، از مدیران پرسپولیس درخواست کرد دستمزدش را بالا ببرند. اما باشگاه پرسپولیس با این درخواست موافقت نکرد و موقعیت برای فسخ قرارداد شجاع مهیا شد. اعتراض هواداران پرسپولیس باعث شد رسول‌پناه با درخواست خلیل‌زاده موافقت کند و حالا از خبرهایی که به گوش می‌رسد چنین برمی‌آید که شجاع خلیل‌زاده در پرسپولیس می‌ماند. البته این خبر مورد تایید مدیرعامل پرسپولیس هم قرار گرفته است. او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شجاع خلیل‌زاده و حضورش در در پرسپولیس گفته است: «ان‌شاءالله ماندگار است.»

کریم باقری مربی پرسپولیس هم که بعد از بازگشت پرسپولیس از قطر اعلام کرده بود پیگیر کارهای شجاع می‌شود تا او را در پرسپولیس نگه دارد روز گذشته (یکشنبه) درباره وضعیت خلیل‌زاده گفت: «طبق صحبتی که قبلاً با شجاع داشتم، قرار بر این شده بود که بعد از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ما با هم به باشگاه برویم تا شرایطش را مشخص کنیم، اما شجاع خودش تصمیم گرفته بود و قراردادش را با باشگاه فسخ کرده بود. در این بین باشگاه حرف خودش را می‌زند و شجاع هم حرف‌ها و ادله خودش را دارد، اما در صحبتی که با این بازیکن داشتم فکر می‌کنم احتمال اینکه شجاع در پرسپولیس بماند زیاد است.»

شجاع خلیل زاده و کریم باقری

بشار رسن با نیروی هوایی عراق تمرین کرد

بشار رسن، یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، حالا می‌خواهد از پرسپولیس جدا شود. او که به همراه سرخ‌های تهرانی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته حالا با پیشنهاد خوب تیم‌های قطری مواجه شده و دیگر دوست ندارد در پرسپولیس بماند. او حتی با انتشار فیلمی کوتاه در اینستاگرام از هواداران پرسپولیس خواست شرایط را برای خروجش از پرسپولیس فراهم کنند. هرچند یحیی گل‌محمدی علاقه زیادی به بشار رسن دارد و از رسول پناه خواسته تا او را در پرسپولیس نگه دارد، اما گویا باید جدایی این بازیکن عراقی را از پرسپولیس قبول کنیم. موضعی که کریم باقری هم تا حدودی به آن اشاره کرده است.

او درباره وضعیت بشار رسن گفته است: «صحبت‌های بشار را در گفت‌وگویی که با هواداران داشت شنیدم. از یک طرف بشار باید طبق قراردادی که دارد در تیم بماند از سوی دیگر بعد از نمایش خوبی که این بازیکن و دیگر بازیکنان در آسیا داشتند این انتظار می‌رفت که پیشنهاد خوبی برسد و این موضوع برای بشار هم اتفاق افتاد. بشار دوست دارد جدا شود و مدیریت و سرمربی هم خواهان ماندن این بازیکن هستند چون خواهان حفظ قدرت تیم برای ادامه مسابقات و فینال لیگ قهرمانان هستند. قدر مسلم اگر بشار را بدهند پول خوبی گیر باشگاه می‌آید. من خودم هم شخصاً دوست ندارم بشار جدا شود اما اصل قضیه این است که نباید در این خصوص امروز و فردا شود و جواب دادن به این بازیکن و امروز و فردا کردن برای روشن شدن موضوع درست نیست.»

بشار این روزها در عراق به سر می‌برد و امیدوار است بتواند به خواسته‌اش که همان بازی در لیگ قطر است برسد. در همین راستا سایت «اسپورت» عراق خبر داد رسن روز گذشته در تمرینات تیم سابقش نیروی هوایی رفت تا به همراه بازیکنان این تیم تمرین کند.

هافبک عراقی در هفته گذشته تلاش زیادی کرد تا از پرسپولیس جدا شود و راهی تیم اف‌سی قطر شود، ولی با مخالفت شدید باشگاه روبه‌رو شد. طبق مجوز باشگاه پرسپولیس به رسن، این بازیکن باید تا اواسط هفته جاری به تهران برگردد و در تمرینات سرخ‌پوشان شرکت کند.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها