کارل کالتنتالر، استاد دانشگاه آکران آمریکا:

ارتش ایران برای ادامه حضور منطقه‌ای نیاز به سلاح و فناوری جدید دارد

استاد دانشگاه آکران آمریکا تاکید کرد که ایران با پایان تحریم تسلیحاتی، سلاح‌هایی را که توانایی خرید آن را دارد خریداری خواهد کرد تا این درک را ایجاد کند که می‌تواند از خود دفاع کند.

ارتش ایران برای ادامه حضور منطقه‌ای نیاز به سلاح و فناوری جدید دارد
کد خبر: 440166
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۳:۳۹:۲۸

اعتمادآنلاین| کارل کالتنتالر (Kaltenthaler,Karl) استاد علوم سیاسی دانشگاه آکران آمریکا است. حوزه تخصصی وی علوم سیاسی، امنیت سیاسی، خشونت سیاسی و تروریسم است.

وی به صورت تخصصی در مورد کشورهای ایران، عراق، پاکستان و سوریه تحقیق و بررسی کرده است.

مجازات های آمریکا مانع از تجارت جهان با ایران شده است

کالتنتالر در مورد آثار تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: بسیاری از کشورها نگران اجرای مجازات‌های آمریکا علیه ایران هستند. این نگرانی در مورد اینکه ایران با محصولاتی که از طریق تجارت به دست می‌آورد و چه میزان درآمد خواهند داشت،نیست، بلکه این کشورها نمی‌خواهند خشم دولت فعلی ایالات متحده را شعله ور کنند.

اروپا نگران خدشه دار شدن روابط با آمریکاست

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: اروپا در رابطه با ایران دو ملاحظه دارد؛ جلوگیری از توسعه توانایی‌های هسته‌ای در ایران و موضع و دیدگاه آمریکا در قبال ایران. دولت‌های اروپایی نگرانند که مسئله ایران روابط آنها با واشنگتن را خدشه دار کند و به طور بالقوه خشم و انتقام دولت آمریکا را به سوی اروپا متوجه کند.

ترامپ فشار اقتصادی را رها نمی کند

وی در ادامه در مورد احتمال وقوع جنگ گفت: بسیار بعید است که دولت ترامپ خواهان جنگ با ایران باشد. در حالی که ترامپ بسیار متعهد به تغییر رفتار ایران در خاورمیانه با هدف حمایت از متحدان خود است.

او نمی خواهد جنگ نظامی با ایران را آغاز کند. یکی از اصلی ترین تبلیغات او برای رای دهندگان خود این است که می‌خواهد ایالات متحده را از «جنگ‌های بی‌پایان» خارج می کند. بنابراین، او بر شرط فشار اقتصادی تاکید دارد تا دولت ایران را مجبور به تغییر سیاست‌های خود در منطقه کند بدون اینکه منجر به درگیری مسلحانه شود.

ایران می‌خواهد با خرید سلاح اعلام کند که توانایی دفاع از خود را دارد

کارل کالتنتالر در مورد پایان تحریم تسلیحاتی ایران گفت: پایان تحریم تسلیحاتی برای ایران یک شمشیر دو لبه است. اگر ایران بخواهد حضور منطقه‌ای و وضعیت امنیتی مورد نظر خود را حفظ کند، ارتش ایران به فناوری و سلاح نیاز دارد.

تجهیزات نظامی ایران نیاز به به روزرسانی و تامین قطعات دارد اما تحریم تسلیحاتی مانع از دستیابی ایران به بسیاری از این ابزار شده است.

وی تصریح کرد: نکته منفی که در دستیابی به این سیستم‌های تسلیحاتی جدید وجود دارد این است که این سلاح‌ها می‌تواند باعث افزایش بی‌اعتمادی به ایران در میان دشمنان منطقه‌ای و ایالات متحده شود. بنابراین ، یک سوال مهم این است که آیا ایران در واقع با استفاده از سلاح‌های جدید ایمن‌تر است یا به دلیل روابط متشنج با دشمنان منطقه‌ای خود و ایالات متحده، از امنیت بیشتری برخوردار است.این سوال مهمی است که دولت ایران مجبور است از خود بپرسد زیرا در فکر دستیابی به سلاح‌های جدید است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آکران آمریکا گفت: به احتمال بسیار زیاد دولت ایران محاسبات خود را انجام داده و سلاح‌هایی را که توانایی خرید آن را دارد خریداری خواهد کرد تا این درک را ایجاد کند که ایران می‌تواند از خود دفاع کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها