نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

با برخوردهای توصیه‌ای نمی‌توان جلوی شیوع کرونا را گرفت

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نمی‌توان تنها توصیه کرد که مردم سفر نروند به جای آن باید جاده‌ها را بست و جرایمی هم تعیین کرد. اساسا چرا باید در این شرایط شیوع کرونا سفر انجام شود.

با برخوردهای توصیه‌ای نمی‌توان جلوی شیوع کرونا را گرفت
کد خبر: 440913
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ ۰۷:۴۶:۱۳

اعتمادآنلاین| نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد که برای الزام مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سفر نکردن آن‌ها، تنها بیان توصیه کافی نیست باید با استفاده از رفتارهای سلبی آن‌ها را ملزم به اجرای این موارد کرد تا بتوان جلوی شیوع کرونا را گرفت.

محمد وحیدی اظهار کرد: در شرایط شیوع گسترده کرونا تنها با دورکاری حداکثری نمی توان با آن مقابله کرد. باید الزاماتی برای کاهش تردد مردم در داخل شهرها و پرهیز از سفرهای برون شهری انجام داد تا در این شرایط شاهد سفرهای بین شهری نباشیم که نتیجه آن افزایش بیشتر شیوع کرونا خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های ارائه شده بخشی از شیوع کرونا به دلیل افزایش مراودات خانوادگی و مهمانی‌ها است که باید کاهش پیدا کند. همین که مردم از ترددهای غیرضروری و حضور در بازار پرهیز کنند قطعا با توصیه نمی توان انتظار داشت که جلوی شیوع کرونا گرفته شود. تصمیمات باید به موقع بوده و مثلا درباره سفرها اطلاع رسانی به موقع صورت گیرد تا همچون تعطیلات گذشته شاهد ازدحام جمعیت در جاده‌ها نباشیم.

نماینده بجنورد با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با شیوع کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: برای رسیدن به این هدف یکی از کارها جلوگیری از سفرهای بین شهری است که تردد باعث انتقال بیشتر این ویروس می شود. نمی توان تنها توصیه کرد که مردم سفر نروند به جای آن باید جاده‌ها را بست و جرایمی هم تعیین کرد. اساسا چرا باید در این شرایط شیوع کرونا سفر انجام شود. به راحتی می توان از طریق رصد پلاک ماشین‌ها و جلوگیری از ورود آن‌ها به شهرها موضوع را کنترل کرد. تردد ضروری بحث دیگری است ولی نباید سفر خانوادگی را مشاهده کرد. این یعنی باید جرایمی در نظر گرفته شده و با رفتارهای سلبی جلوی سفرها را گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها