مجلس با یک فوریت طرح رتبه‌بندی فرهنگیان موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (6 آبان ماه) مجلس، با 165 رای با بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت یک فوریت موافقت کردند.

مجلس با یک فوریت طرح رتبه‌بندی فرهنگیان موافقت کرد
کد خبر: 441442
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۱:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت یک فوریت موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس درخواست گروهی از نمایندگان را برای بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت دو فوریت بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند. اما در ادامه نمایندگان با 165 رای با بررسی این طرح به صورت یک فوریت موافقت کردند.

جبار کوچکی‌نژاد به عنوان نماینده متقاضیان بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت دو فوریت بیان کرد: سالانه حدود یک میلیون فرهنگی تصویب و اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را مطالبه می‌کنند. متاسفانه علیرغم این که رتبه‌بندی فرهنگیان در قانون برنامه ششم توسعه دیده شده و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان تاکید شده است اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: رتبه‌بندی فرهنگیان منجر به ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان و رقابت بین معلمان و ایجاد انگیزه برای فرهنگیان خواهد شد. تاکنون شش وزیر وعده اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را داده‌اند اما کاری پیش نبردند. براساس این طرح دولت ملزم به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خواهد شد و این طرح دولت را ملزم می‌کند تا لایحه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را ظرف 6 ماه آینده به مجلس ارائه کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها