احمد بخشایش، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات آمریکا | دولت روحانی خواستار شکست ترامپ از بایدن است / انتخاب مردم آمریکا تاثیری بر ایران نخواهد داشت

احمد بخشایش گفت: اساسا ایرانی‌ها به طور سنتی پیش از انقلاب هم طرفدار دموکرات‌ها بودند. این علاقه‌مندی با وجودی است که در گذشته روسای جمهوری دموکرات آمریکا به کرات ایران را تحریم کرده‌اند. همچنین بایدن در زمان اوباما مذاکره‌هایی با ظریف داشت و به همین دلیل دولت روحانی خواستار شکست ترامپ از بایدن است.

انتخابات آمریکا | دولت روحانی خواستار شکست ترامپ از بایدن است / انتخاب مردم آمریکا تاثیری بر ایران نخواهد داشت
کد خبر: 441769
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی تکلیف ساکن کاخ‌ سفید در 4 سال آینده به زودی مشخص می‌شود که گروهی در ایران خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای را مسبب اصلی تنگناهای فعلی می‌دانند.‌ به همین دلیل بخشی از جامعه امیدوار به پیروزی جو بایدن و خارج شدن دونالد ترامپ از کاخ‌سفید هستند تا بلکه گره کور وضعیت اقتصادی ایران و نوع تعامل با نظام بین‌الملل باز شود.

احمد بخشایش، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: مردم ایران این روزها در حالی منتظرند تا بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ترامپ را شکست بدهد که اساسا انتخاب مردم آمریکا تاثیری بر ایران نخواهد داشت؛ دقیقا همانطور که نتیجه انتخابات ایران برای آمریکا اهمیتی ندارد. با این حال جو روانی در ایران طوری است که به نامزد دموکرات روی خودش نشان می‌دهند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت: در واقع از آنجایی که مناسبات تجارت جهانی با دلار انجام می‌شود، اتفاق‌های سیاسی این کشور می‌تواند فضای ایران و سایر کشورها را متاثر کند. چون دولت ایران در این سال‌ها بد عمل و با رهایی قیمت‌ها بخش زیادی از مردم را با گرفتاری‌های زیادی مواجه کرده است، مردم می‌گویند ای کاش بایدن دموکرات با پیروزی در انتخابات کشورش را به برجام برگرداند و تحریم‌ها را بردارد؛ شاید مشکلات اقتصادی کشور حل شوند و مردم بتوانند با دغدغه کمتری به امرار معاش خود فکر کنند.

او همچنین تصریح کرد: دلیل دیگر استقبال از برنده شدن بایدن این است که اساسا ایرانی‌ها به طور سنتی پیش از انقلاب هم طرفدار دموکرات‌ها بودند. این علاقه‌مندی با وجودی است که در گذشته روسای جمهوری دموکرات آمریکا به کرات ایران را تحریم کرده‌اند. همچنین بایدن در زمان اوباما مذاکره‌هایی با ظریف داشت و به همین دلیل دولت روحانی هم که عشق برجام است، خواستار شکست ترامپ از بایدن است.

احمد بخشایش در پایان صحبت‌هایش گفت: این بحث‌ها در شرایطی است که اگر سوءمدیریت در داخل کشور برطرف نشود، حتی با برجام و پایان تحریم‌ها هم نمی‌توانیم گلیم اقتصادمان را از آب بیرون بکشیم.

چکیده گفت‌وگو با احمد بخشایش

-ایرانی‌ها پیش از انقلاب هم طرفدار دموکرات‌ها بودند

-روسای جمهوری دموکرات آمریکا به کرات ایران را تحریم کرده‌اند

-مردم با فکر کم شدن مشکلات اقتصادی طرفدار رای آوردن بایدن هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها