دیدار اسد با فرستاده ویژه پوتین در دمشق

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پنجشنبه، با هیئتی از مقام‎های ارشد روسی به سرپرستی الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار اسد با فرستاده ویژه پوتین در دمشق
کد خبر: 441960
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ۰۸:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| موضوع این دیدار کنفرانس بین‌المللی پناهندگان و آوارگان بود که ماه آینده در دمشق برگزار می شود و دو طرف طی آن تلاش ها برای آماده شدن مقدمات این کنفرانس را بررسی کردند؛ کنفرانسی که هدفش کاهش رنج پناهندگان سوری و بازگشت آن ها به وطن و زندگی عادی خود است.

سانا گزارش داد در این دیدار، چالش های پیش روی کنفرانس پناهندگان، به ویژه تلاش برخی از کشورها برای ممانعت از تشکیل آن یا شکست این کفرانس با اعمال فشار بر کشورهایی که مایل به شرکت در آن هستند، مورد بحث قرار گرفت.

دو طرف تاکید کردند ادامه اقدامات برخی کشورها برای سیاسی کردن پرونده های انسانی، چهره واقعی آنها را در مقابل افکار عمومی جهان نشان می دهد و آنها در تلاش های خود موفق نخواهند شد، به ویژه اینکه کنفرانس مذکور صرفاً بشردوستانه است و به نفع پناهندگان و بازگشت آنها به وطنشان و حمایت بشردوستانه است که ایجاد شرایط مناسب برای آن را تضمین می کند.

اعضای هیئت روسی در جریان این دیدار، اسد را از نتایج سفر خود به تعدادی از کشورهای منطقه که میزبان آوارگان سوری هستند، مطلع کردند.

همچنین اعضای این هیات بر عزم روسیه برای ادامه همکاری با نهادهای ذی ربط سوریه جهت کمک به بستن این پرونده بشردوستانه تأکید کردند.

اسد نیز از روسیه به خاطر حمایت و تلاش برای موفقیت در این کنفرانس تقدیر و تشکر کرد.


این سومین سفر لاورنتیف به دمشق در سال جاری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها