کد خبر: 442247
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ۱۲:۵۰:۲۶
| |

نمازی، عضو شورای مرکزی کارگزاران:

ورود مجمع روحانیون و جامعه روحانیت به انتخابات، برای احیای اعتماد است

یک عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: فعال شدن هر دو تشکل روحانیت چه مجمع روحانیون مبارز به نمایندگی از اصلاح‌طلبان و چه جامعه روحانیت مبارز که تقریبا نمایندگی اصولگرایان را دارد، شاید برای احیای اعتماد است و در عین حال، همفکران خود را آماده‌تر و مهیاتر کنند که در صحنه حضور داشته باشند. 

ورود مجمع روحانیون و جامعه روحانیت به انتخابات، برای احیای اعتماد است
کد خبر: 442247
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ۱۲:۵۰:۲۶

اعتمادآنلاین| یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تشکیل جلسه مجمع روحانیون مبارز را باید به فال نیک گرفت.

اخیرا نشست مجازی اعضای مجمع روحانیون مبارز با حضور چهره‌های شاخص جریان اصلاحات و با ریاست سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات برگزار شد؛ طبق خروجی این جلسه نیز، مقرر شد مجمع، کمیته‌ای از اعضای خود را مامور کند که شرایط انتخابات را بررسی کنند و برنامه‌ای برای ورود مؤثر مجمع در بحث انتخابات و شرایط لازم برای مشارکت فعال تهیه و در جلسه آتی مجمع، ارائه کنند.

نشستی که به باور بسیاری می‌تواند جان تازه‌ای به گعده‌های انتخاباتی جریان اصلاح‌طلبی و رونق آن ببخشد به ویژه آنکه جریان رقیب یعنی اصولگرایان به صورت جدی کمر همت بسته‌اند تا دولت 1400 را نیز همانند مجلس نصیب خود کنند.

از این رو در حالی که حدود یک ماه گذشته، «غلامرضا مصباحی‌مقدم»، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، از ورود جدی روحانیت به بحث انتخابات ریاست جمهوری 1400 خبر داد، حال نوبت به مجمع روحانیون مبارز در جریان اصلاح‌طلبی رسیده تا با خبرهای انتخاباتی، اصلاح‌طلبان به ویژه احزاب اصلاح‌طلب را از انفعال درآورند اما اینکه ورود مجمع روحانیون مبارز تا چه حد می‌تواند اصلاح‌طلبان را از سردرگمی خارج کرده و مورد پذیرش آنها قرار گیرد؟ پرسش مهمی است که پاسخ به آن کمی زمان می‌برد.

در این ارتباط «علی محمد نمازی»، از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفت: مهمترین مشکل درخصوص آماده کردن فضای کشور برای انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به ویژه در ارتباط با حضور جوانان، کم شدن اعتماد اعضای هر دو جناح نسبت به سران و تصمیماتی که آنها اتخاذ کردند یا می‌خواهند اتخاذ کنند، است. یقینا فعال شدن هر دو تشکل روحانیت چه مجمع روحانیون مبارز به نمایندگی از اصلاح‌طلبان و چه جامعه روحانیت مبارز که تقریبا نمایندگی اصولگرایان را دارد، شاید برای احیای اعتماد است و در عین حال، همفکران خود را آماده‌تر و مهیاتر کنند که در صحنه حضور داشته باشند.

او افزود: هر دو حرکت را به فال نیک می‌گیرم چراکه این دو تشکل تلاش دارند به سازماندهی جناح خود بپردازند؛ نماد اسلامیت، روحانیت بوده و پس از انقلاب نیز روحانیت از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است و باید این جایگاه و شأن روحانیت حفظ شود تا مثل گذشته، نفوذشان در بین مردم همان تاثیر و کارایی را به دنبال داشته باشد.

این چهره سیاسی ادامه داد: اینکه در این جلسه به چه نتیجه‌ای رسیدند و در دستور کارشان، تشکیل انتخابات است باید خوشحال بود و تشکیل جلسه مجمع روحانیون مبارز را باید به فال نیک گرفت، منتهی احیای این اعتماد و بالابردن کارایی این دو تشکل و یا آن تاثیر و نفود کلامی که باید داشته باشند، از این منظر به خودشان باز‌می‌گردد که مواضع درست، اصولی و مطابق با شرایط زمان و مکان و در عین حال به موقع اتخاذ کنند. از این رو اگر با این ویژگی‌ها، فعالیت خود را ادامه دهند و اعتماد را احیا کنند به نوعی وظیفه خود را انجام داده‌اند.

او بیان کرد: در واقع بخشی دیگر نیز به حاکمیت باز‌می‌گردد که حاکمیت علاوه بر اینکه زمینه را برای ترویج و تقویت حزب در اداره کشور فراهم کند، باید توجه و اهمیت خاصی به این دو تشکل روحانی داشته باشد و کمک کند، تصمیمات این دو تشکل، جنبه اجرایی پیدا کند بدین معنا که اگر این دو تشکل می‌خواهند کاندیدا در نظر بگیرند، شورای نگهبان یا مراجع دیگر، کاندیدای دو تشکل را حذف نکنند بلکه اجازه دهند آن کاندیدا در صحنه انتخابات بیاید و این دو تشکل نیز کار سازماندهی خود را ادامه دهند.

نمازی اضافه کرد: درباره عملکرد صحیح دو تشکل و توجه حاکمیت به این قضیه که داشتن انتخابات رقابتی و با مشارکت حداکثری که از نیازهای اصلی امروز نظام جمهوری اسلامی است را لازم می‌دانم و نحوه تأمین این نظر نیز با کاندیداهای متنوع و چهره‌های شاخص و مورد علاقه مردم و دو جناح مرتبط است. از این رو این زمینه باید فراهم شود، امید است که شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و انتخاب نماینده واقعی مردم در مسئولیت ریاست جمهوری، باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا همه احزاب اصلاح‌طلب از ورود مجمع روحانیون مبارز به بحث انتخابات 1400، استقبال می‌کنند یا خیر؟ تصریح کرد: بنده به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران، این موضوع را به فال نیک می‌‌گیرم. فکر می‌کنم اکثر تشکل‌های اصلاح‌طلب به ویژه تشکل‌های مهم و موثر اصلاح‌طلب از مجمع روحانیون مبارز استقبال کنند به ویژه اینکه خاتمی نیز در این جلسه حضور داشته چراکه همواره او از احترام و جایگاه خاصی برخوردار بوده و ضروری است این احترام حفظ شود. یقینا تصمیمات مجمع روحانیون مبارز مورد توجه تشکل‌های اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها