کد خبر: 442789
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۱۱:۲۳:۵۲
| |

بودجه 370 میلیون یورویی برای مقابله با ریزگردها کجا خرج شد؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خواستار شفافیت در هزینه‌کرد 370 میلیون یورویی مقابله با ریزگردها که از صندئق توسعه ملی برداشت شده اسا، شد.

بودجه 370 میلیون یورویی برای مقابله با ریزگردها کجا خرج شد؟
کد خبر: 442789
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۱۱:۲۳:۵۲

اعتمادآنلاین| مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ریزگردها در شهرهای جنوبی و غربی کشور، اظهار کرد: باید راه‌حل اساسی برای حل مشکل ریزگردها از سوی تمام دستگاه‌ها از جمله دولت و مجلس اندیشیده شود.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که شاهد هجوم ریزگردها با شدت بیشتری نسبت به سال‌های قبل به شهرهای جنوبی و غربی کشور، به‌خصوص شهرهای استان خوزستان هستیم که نیازمند اقدام فوری در این زمینه هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه بارها در مجلس نسب به ریزگردهای استان‌های غربی و جنوبی کشور تذکر داده‌ایم، گفت: گویا مشکل ریزگردها برای برخی مسئولان و تصمیم‌گیران در این حوزه عادی شده است؛ به هیچ‌وجه اعتنایی به تذکرات و فریادها نمی‌کنند.

یوسفی با اشاره به مبالغ و اعتبارات اختصاص یافته برای حل مشکل ریزگردها، گفت: در 3 سال گذشته در مجموع، 370 میلیون یورو برای مقابله با ریزگردها از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است، اما نتیجه ملموسی را در رفع معضل ریزگردها شاهد نبوده‌ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس اضافه کرد: معتقدم هنوز در حوزه شناسایی کانون ریزگردها ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود، شاید به طور اسمی و آماری، وسعت کانون‌های ریزگردها به 330 میلیون هکتار برسد، اما اقدام مناسبی برای مقابله با این پدیده با توجه به وسعت ریزگردها صورت نگرفته است.

یوسفی با تأکید بر اینکه سالانه شاهد وخیم شدن وضعیت تنفسی ساکنان شهرهای غربی و جنوبی کشور به واسطه ریزگردها هستیم، اظهار کرد: پدیده ریزگردها موجب تشدید بیماری‌های تنفسی و ریوی شهروندان استان‌های خوزستان و کرمانشاه شده است که هزینه‌های سنگینی را هم به خانواده‌ها و هم به کشور تحمیل کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول از جمله، سازمان محیط زیست باید نسبت به هزینه‌کرد 370 میلیون یورویی برای حل معضل ریزگردها که از صندوق توسعه ملی برداشت کرده‌اند باشند، این موضوع را در مجلس به طور جدی پیگیری می‌کنیم، باید هزینه‌کرد این مبلغ شفاف شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها