«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا | شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از نگاه رسانه‌های عربستان

رسانه‌های عربستانی کوشیدند تا به نوعی شکست مهم‌ترین متحد ولیعهدشان را ببلعند و به خود این امیدواری را بدهند که اگر ترامپ هم نباشد، خط‌ مشی او ادامه پیدا خواهد کرد.

انتخابات آمریکا | شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از نگاه رسانه‌های عربستان
کد خبر: 443772
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های عربستانی کوشیدند تا به نوعی شکست مهم‌ترین متحد ولیعهدشان را ببلعند و به خود این امیدواری را بدهند که اگر ترامپ هم نباشد، خط‌ مشی او ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، با نگاهی به رسانه‌های عربستان آنچه بیشتر از همه به چشم می‌آید بی‌تفاوتی به نتایج انتخابات آمریکا یا تاکید بر این بی‌تفاوتی است.

یک رسانه سعودی در این باره نوشت: پدیده ترامپ در زندگی سیاسی آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا برخلاف تصور بسیاری منحصر به شخص رئیس‌جمهور و تمایلات و گرایش‌های فکری و سیاسی او نیست بلکه بیانگر گرایش‌های قشر بزرگی از افکار عمومی آمریکاست پس مساله آن‌قدر که به هویت جامعه آمریکا و تضادهای حاکم بر آن مربوط می‌شود، به شخص رئیس‌جمهور ترامپ مرتبط نیست.

این جمله برگرفته از یادداشتی است که سالم الکتبی در شماره امروز یکشنبه روزنامه سعودی «مکه» منتشر کرده است.

از طرفی در روزنامه سعودی «الریاض» یادداشتی منتشر شد با این مضمون: جهان کابوس نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پشت سر گذاشته و اکنون خود را برای دوره پساپیروزی بایدن آماده می‌کند.

طارق الحمید هم در این روزنامه به استقبال احتمال تغییر رویه واشینگتن در قبال دولت سعودی رفت و ادعا کرد با روی کار آمدن بایدن دوره فشار [علیه ریاض] آغاز خواهد شد.

به اعتقاد این نویسنده، اکنون این پرسش بزرگ پیش می‌آید که بایدن چه نوع تعاملی با منطقه به طور اعم و با کشورهای عربی به طور اخص خواهد داشت.

او در عین حال خاطرنشان کرده منافع حرف اول را در سیاست می‌زنند، اما آنچه که در آینده کوتاه‌مدت خواهیم دید دوره فشاری است که زود هم به پایان خواهد رسید.

روزنامه «الوطن» نیز تلاش کرد خیلی کمرنگ به شکست دونالد ترامپ بپردازد و در خبر کوتاهی نوشت: رسانه‌های آمریکایی بایدن را رئیس‌جمهور ایالات متحده اعلام کردند.

در مقابل، در روزنامه گزارش مفصلی منتشر شده است با این درونمایه که اگر ترامپ حاضر نشود از مسند قدرت پایین بیاید، چه خواهد شد.

روزنامه «الریاض» نیز گرچه بیشتر از دیگر روزنامه‌های سعودی به مساله پیروزی بایدن پرداخته، اما در یادداشتی ابهامات طرفداران ترامپ را در رابطه با شمارش آرا مشروع خوانده و کوشیده مثال‌هایی هم مطرح کند.

روزنامه «المدینه» هم به جای پرداختن به مساله انتخابات گزارش‌هایی راجع به جیل بایدن همسر رئیس‌جمهور جدید آمریکا و کامالا هاریس اولین زن معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده برای خوانندگانش تهیه و منتشر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها